La inceputul acestui an Macintosh a implinit 30 de ani de existenta, iar compania Apple a celebrat asa cum se cuvine aniversarea si modul in care a evoluat computerul de-a lungul celor trei decenii de existenta. Daca in 1984 firma americana promitea ca in urmatorii treizeci de ani sa puna tehnologia in mainile oamenilor, ei bine acest lucru s-a si intamplat, astfel ca, din dorinta de a ne arata cat de utile sunt produsele sale, firma americana a publicat un clip video inregistrat complet de pe iPhone 5s. Dar inainte de Apple a fost casa de moda britanica Burberry cea care, inainte ca iPhone 5s sa fie pus in vanzare, a primit cateva terminale pentru a filma o intreaga prezentare de moda. Bentley, una dintre cele mai cunoscute marci de autoturisme de lux britanice, urmeaza si ea traditia crearii reclamelor folosind dispozitive mobile, publicand un spot publicitar, “Inteligent Details”, care a fost filmat in intregime de pe iPhone 5s si montat folosind iPad Air.
Chiar daca accentul este pus pe autoturismul Mulsanne a carui pret depaseste 300.000 $, echipa de filmare a spotului a integrat in clip si cateva imagini din spatele scenelor care demonstreaza modul in care a fost filmat si compus clipul folosind numai dispozitive Apple. Folosind un iPhone 5s cu lentile speciale, suport, si carcase, producatorul ne demonstreaza ca si de pe un telefon mobil Apple poti sa inregistrezi clipuri cel putin la fel de bune ca si de pe o camera clasica, mult mai scumpa.
[youtube=https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lyYhM0XIIwU]
Daca filmarea a fost facuta pe iPhone, montajul nu putea fi facut decat pe iPad, producatorul britanic folosind tablete iPad Air cu aplicatia iMovie si o tastatura atasata pentru a creste productivitatea. Locul ales pentru a face editarea este si el unul special, editorii avand privilegiul de a face toate modificarile de pe scaunele luxoase din spatele masinii, datorita suporturilor speciale pentru laptop/tableta.
Avand in vedere faptul ca ni se arata in cadrul spotului de promovare si dispozitivele folosite pentru filmare/montaj, este foarte probabil ca Apple sa fie in spatele acestei actiuni si sa incurajeze producatorul britanic sa isi promoveze autoturismul de lux printr-o reclama diferita. Pentru ca dispozitivele mobile si in special terminalele iPhone au camere de filmare tot mai bune, firmele de publicitate vor incepe cu tot mai multe ocazii sa le foloseasca.