Prezentat anul trecut in cadrul WWDC 2013 si lansat in toamna aceluiasi an numai pentru utilizatorii din Statele Unite si oferit, ulterior, si pentru cei din Australia, iTunes Radio este serviciul de streaming audio pe care il ofera compania Apple tuturor celor care doresc sa asculte posturi de radio personalizate, in functie de genul muzical, artist sau piesa. In ultimul an Apple nu a adus prea multe noutati serviciului dar acest lucru urmeaza sa se schimbe in curand, potrivit unei informatii distribuite de site-ul The Information. Apple planuieste sa ofere incepand cu acest an reclame locale vizate pentru utilizatori, si lucreaza la un nou tip de posturi de radio menite sa diversifice tipul de continut oferit prin iTunes Radio.
Reclamele vizate pentru anumiti utilizatori urmeaza sa fie implementate pentru a atrage interesul acestora, cel mai probabil in functie de zona in care se afla. La fel ca si posturile locale de radio, iTunes Radio ar putea sa ofere consumatorilor reclame de interes pentru orasul sau regiunea lor, ceea ce inseamna nu doar ca ele ar fi mai interesante, ci si ca platforma va atrage noi firme de publicitate.
Trecand la noul continut ce urmeaza sa fie adaugat, ei bine vorbim despre posturi de radio care transmit emisiuni sau stiri. Va spuneam in urma cu cateva saptamani ca Apple a introdus in iTunes Radio in premiera un post al NPR, permitand utilizatorilor sa asculte stirile si diferite emisiuni tematice de interes public. Acela a fost primul post non-muzica oferit pe iTunes Radio. In viitor, compania americana doreste sa adauge 42 de canale locale ale postului american NPR si nu numai. iTunes Radio ar putea oferi si continut sportiv, cateva dintre canalele ESPN urmand a fi adaugate pe serviciul de streaming audio si difuzate utilizatorilor interesati. Apple isi doreste prin adaugarea noului tip de continut ca intreg Campionatul Mondial de Fotbal 2014 sa fie transmis in direct in iTunes Radio, prin comentariu live.
Practic, iTunes Radio ar putea fi un serviciu de streaming audio mult mai complex care, in consecinta, ar putea atrage si mai multi consumatori si genera mai multi bani. Apple trebuie, de asemenea, sa ofere iTunes Radio in si mai multe tari din jurul lumii, piete uriase precum China, Canada sau tarile din Occident neavand acces la acest serviciu. In ceea ce priveste lansarea iTunes Radio in Romania, ar trebui sa mai asteptam pana cand Apple va oferi intai iTunes Match la noi in tara (platind un abonament anual pentru acest serviciu, vei beneficia de posibilitatea ascultarii posturilor de radio favorite fara a fi intrerupt de reclame).