Apple se lauda in cadrul fiecarei teleconferinte trimestriale ca magazinele sale cu amanuntul genereaza cei mai multi bani pe metrul patrat dintre toate magazinele de pe teritoriul american si nu numai. Daca v-ati intrebat vreodata cat de bine stau magazinele online a Apple in ceea ce priveste vanzarile, ei bine un studiu al publicatiei e-commerce Internet Retailer, citata de The Wall Street Journal, ne arata ca Apple a reusit sa urce o pozitie in topul celor mai mari comercianti cu amanuntul din mediul online, ajungand pe locul al doilea din lume. Compania din Cupertino a reusit sa devanseze lantul de magazine Staples in ceea ce priveste veniturile generate de aceste magazine, inregistrand o crestere fata de anul trecut de 24 de procente.
Cresterea semnificativa a magazinelor Apple in topul celor de la Internet Retailer nu se datoreaza unei cresteri atat de mari a vanzarilor, ci in principal faptului ca au fost incluse in calcul si vanzarile de dispozitive, alaturi de cele de continut digital achizitionat din magazinele iTunes Store. Practic, companiei din Cupertino i-au fost calculate toate vanzarile de iPhone, iPad, iPod, Mac, Apple TV, accesorii si orice alte produse comercializate in cadrul magazinului cu amanuntul din mediul online, vanzari care pana acum nu au fost incluse in calculele celor de la Internet Retailer. Avand in vedere aceasta crestere si numarul mare de vanzari de produse generat de magazinul online, este foarte probabil ca Apple sa se fi clasat de mult timp pe locul al doilea in acest top.
Surprinzator sau nu, Apple nu este pe primul lor in topul comerciantilor ale caror magazine genereaza cei mai multi bani, fiind depasita cu mult de celebrul comerciant Amazon. Avand in vedere faptul ca intreaga afacere a Amazon este de tip e-comert, inregistrand vanzari de 67,8 miliarde de dolari anul trecut, este foarte putin probabil ca acesta va fi ajuns de vreun alt magazin online prea curand. Potrivit celor de la WSJ, daca ma combina vanzarile comerciantilor situati pe locurile 2-11 nu vom obtine un total care sa depaseasca vanzarile comerciantului Amazon.
Aducand-o pe Angela Ahrendts, fostul director general al Burberry, in fruntea magazinelor online si cu amanuntul, Apple se asteapta sa castige mai multi bani gratie acestora, iar noi sa vedem schimbari importante menite sa atraga consumatorii.