In aceasta perioada Apple si Samsung se intalnesc aproape zilnic in fata instantei pentru a-si prezenta argumentele in al doilea mare proces intentat de compania din Cupertino in urma incalcarii de catre Samsung, printre multe altele, a cinci brevete de inventie. In sustinerea argumentatiilor, cele doua parti prezinta diferite documente secrete extrem de interesante care ne arata anumite lucruri pe care niciuna dintre cele doua firme nu si-ar fi dorit sa fie publice vreodata. Cel mai nou document ne prezinta un detaliu care s-ar putea sa va indigneze pe multi dintre voi.
In luna octombrie a anului 2011, la nici o zi dupa lansarea iPhone 4s, lumea intreaga se cutremura la auzul vestii ca Steve Jobs a murit. Daca multi dintre oamenii care au auzit vestea erau intristati de pierderea unui mare vizionar a caror idei dadeau directia in mai multe industrii, anumiti angajati ai competitorilor au vazut din asta o veste grozava de a se imbogati si de a-si vinde copiile produsele. In aceasta categorie din urma intra o serie de angajati de la Samsung care au vazut din moartea lui Jobs “cea mai buna oportunitate” de a ataca Apple.
Daca va mai amintiti, nu trecuse prea mult timp dupa ce a murit Steve Jobs, si, chiar inainte cu cateva zile ca iPhone 4s sa fie pus in vanzare, cei de la Samsung au inceput sa publice reclame din cadrul campaniei publicitare de miliarde de dolari “Next Big Thing” in care nu doar ca au criticat produsele Apple, ci si consumatorii lor, punandu-si intr-o lumina buna gama de telefoane Galaxy si consumatorii “inteligenti” care o folosesc. Ei bine, aceste reclame au venit ca urmare a unei idei “stralucite”a unui vicepresedinte al companiei coreene, care s-a gandit ca oamenii vor fi ingrijorati de viitorul Apple si de inovatiile viitoare ale companiei, asa ca, nedumeriti, vor cauta alternative. Mai mult decat atat, pe langa campania publicitara “Next Big Thing”, Samsung a publicat imediat dupa moartea fostului director general al Apple o lista comparativa intre caracteristicile Android si iOS 5, pentru a demonstra consumatorilor ca sistemul de operare al Google este mai bun.
Stiu si este adevarat ca in afaceri nu exista scrupule, dar sa te dezumanizezi pana intr-acolo incat sa vezi din moartea unui om, indiferent care ar fi acela, cea mai buna oportunitate de a castiga bani, nu demonstreaza doar o lipsa imensa de moralitate, ci si o neincredere profunda in puterea companiei pe care o conduci. Desigur, nu doar Samsung ar fi profitat intr-o astfel de situatie, dar intr-un mod atat de josnic ma indoesc sa mai fi existat cineva. Dar firma coreeana nu a incheiat totul cu o campanie publicitara si cateva afise, ci si cu inocularea ideii ca Apple va muri odata cu Jobs, la fel si inovatia din cadrul companiei. Acest lucru a fost raspandit imediat pe internet, unde Apple era ingorpata de multi, orice pas al companiei americane era privit ca lipsit de inovatie, o inovatie care brusc a trecut la Samsung, compania acuzata inainte de copierea produselor Apple. Daca “Next Big Thing” a trecut, aceasta idee inca a mai ramas in mintile multora care numai daca il vad inca o data pe Jobs prezentand un produs Apple vor mai banui compania din Cupertino de inovatie.
Spre deosebire de Samsung, Google nu s-a coborat pana acolo si a decis chiar dupa moartea lui Jobs sa amane o conferinta de prezentare a unor produse noi in semn de respect pentru cofondatorul adversarului lor de moarte. Mai mult, chiar daca Samsung ii cerea companiei Google sa atace Apple, deoarece se temea sa nu piarda contractele cu firma americana, cei din Mountain View nu au urmat aceste indicatii in perioada mortii lui Jobs.