O noua mutare facuta in liniste de Apple astazi, de Ziua Pamantului, are legatura cu unul dintre cunoscutele sale programe: “Reutilizare si Reciclare” care permite consumatorilor sa duca un dispozitiv vechi pentru a primi un card cadou in valoarea evaluata de angajatii Apple, cu care sa isi poata cumpara un dispozitiv iOS sau Mac nou la un pret mai mic.
In primul rand, pentru Statele Unite si Canada, programul include acum si tabletele iPad, compania din Cupertino gandimnd un mod mai simplu de a cumpara noi dispozitive multumita unor termeni mai flexibili de acordare a cardurilor cadou la reciclarea dispozitivelor. Daca in trecut programul de reciclare accepta numai dispozitive iPhone, pe care consumatorii le puteau da la schimb pentru un cupon de reducere ce putea fi utilizat numai la achizitionarea unui iPhone nou, acum Apple va accepta atat dispozitive iPhone, cat si iPad-uri venite de la consumatorii care doresc sa le schimbe cu unele noi. Mai mult decat atat, clientii companiei vor putea folosi cuponul de reducere pentru a-si cumparaun iPhone sau iPad, indiferent de dispozitivul pe care l-au dat la schimb (iPad sau iPhone) si pot chiar sa combine cupoanele de reducere (cate un cupon pentru fiecare tip de dispozitiv) pentru a-si achizitiona un dispozitiv nou. Practic, un consumator va putea duce la schimb un iPhone 5 si un iPad 2 pentru a primi cupane a caror valoare combinata ar permite achizitionarea unui iPad Air. Trebuie stiut ca Apple nu primeste dispozitivele de ultima generatie si nici pe cele iesite din uz.
O alta schimbare facuta in cadrul programului Reutilizare si Reciclare are legatura cu politica de primire a dispozitivelor. Incepand de acum toate magazinele Apple vor primi orice tip de dispozitive uzate, indiferent de conditia lor. Astfel, consumatorii vor putea duce in magazinele Apple orice dispozitiv stricat, fie el produs Apple sau nu, pentru care nui vor primi nimic altceva decat siguranta ca va fi reciclat fara a rani mediul inconjurator. Toti angajatii Apple au primit liste in care au toate criteriile de evaluare a dispozitivelor, pe care le vor folosi pentru a stabili valoarea cardului cadou pe care il vor acorda clientilor.
Cu ocazia zilei de 22 aprilie, cunoscuta deja in indtreaga lume sub denumirea “Ziua Pamantului”, Apple a modificat usor logoul, afisand frunza in culoarea verde si a imbracat toti angajatii cu tricouri verzi. De asemenea, compania americana a dat startul campaniei “Better” in care prezinta toate eforturile facute de-a lungul timpului pentru a ocroti mediul inconjurator.