Apple isi continua munca de creare a unui nou serviciu de plati pentru mobil, care sa le ofere consumatorilor o modalitate mai simpla si mai sigura de a face cumparaturi din magazinele fizice sau virtuale.
Potrivit celor de la Re/code, care citeaza surse implicate in proiectul celor de la Apple ce au preferat sa ramana anonime, compania americana a inceput sa intervieveze diferiti directori importanti din industria platilor pentru a-i alatura noului proiect. Se pare ca in prezent compania americana cauta sa angajeze doi oameni, in pozitia de constructie a unui serviciu electronic de plati pentru mobil care are la baza actualele conturi iTunes. Daca va intrebati de ce doreste Apple sa implice conturile iTunes in cel mai nou proiect, ei bine pentru a simplifica vietile consumatorilor. Zeci sau sute de milioane de conturi iTunes au asociate informatiile de pe cardurile de credit, ceea ce inseamna ca pot efectua cumparaturi in cadrul magazinelor virtuale ale Apple (iTunes, iBooks si App Store), dar si in cadrul magazinelor fizice ori online ale companiei. Avand aceasta uriasa baza de consumatori, Apple nu doreste decat sa extinda locurile in care conturile iTunes pot fi utilizate pentru cumparaturi, astfel ca in curand si tertii vor avea posibilitatea sa accepte platile prin iTunes.
Practic, asa cum obisnuieste Apple, utilizarea noului serviciu de plati pentru mobil va fi extrem de simpla si la indemana oricui, utilizatorii iPhone care au deja conturi iTunes in care si-au oferit informatiile unuia dintre carduri putand sa foloseasca acest sistem pentru a plati cumparaturile facute in multe alte magazine. Pentru ca serviciul sa fie unul complet, este probabil ca Apple sa permita si asocierea cu ID-ul Apple a unui numar mai mare de carduri.
Interesul companiei Apple de a intra pe piata platilor pentru mobil a iesit la suprafata din anii trecuti, si a ajuns din nou in atentia publicului la inceputul acestui an cu un zvon care ne anunta cum doreste Apple sa permita utilizatorilor iOS sa isi foloseasca dispozitivele pentru a permite cumpararea de bunuri fizice din aplicatii, de pe web sau din magazinele cu amanuntul. Lansarea serviciului de plati si modul de functionare al acestuia sunt inca incerte, fiind posibil ca firma americana sa astepte pana dupa ce vor fi introduse pe piata numai dispozitive cu senzorul de identificare a amprentei, Touch ID, care ar putea juca un rol esential in aceasta ecuatie.