In cadrul teleconferintei Apple care a avut loc in cursul noptii trecute cu scopul de a fi prezentate investitorilor cele mai importante cifre legate de evolutia companiei din Cupertino, directorul general Tim Cook impreuna cu Luca Maestri au facut o serie de declaratii interesante in legatura cu evolutia tabletei iPad si succesul pe care aceasta il inregistreaza pe piata.
Apple a raportat vanzari de numai 16,35 milioane de tablete iPad, ceea ce inseamna o scadere destul de importanta fata de aceeasi perioada a anului trecut. Chiar daca este o scadere, prevazuta deloc surprinzatori de analisti (cei de pe Wall Street au prevazut pentru acest trimestru numai rezultate slabe venite din partea companiei Apple), oficialii companiei din Cupertino nu se arata deloc surprinsi, dorind sa evidentieze faptul ca vanazarile sunt chiar mai mari decat asteptarile venite de la expertii din interior. Doi posibili factori care ar fi dus la scaderea vanzarilor de iPad sunt fie o crestere a numarului de tablete pe inventarin luna martie a anului trecut care a dus la o cresterea artificiala de vanzari si o scadere “semnificativa” acum, fie comenzile nelivrate de iPad mini primite la finele anului 2012, care au fost onorate abia la inceputul anului 2013.
Dorind sa arate ca tableta este in continuare un succes pentru compania pe care o conduce, Tim Cook a declarat ca doua treimi dintre persoanele care au activat un iPad in ultimele sase luni au fost noi utilizatori pentru acest dispozitiv, iar o jumatate dintre cei care au activat un iPhone au fost noi pe platforma iOS pentru iPhone. Bazandu-se pe datele furnizate de companiile App Annie si Chitika, Cook a declarat ca iPad genereaza de 4 ori mai mult trafic web decat toate tabletele Android combinate, dar si ca doua treimi dintre consumatorii americani care planuiessc sa isi achizitioneze o tableta in urmatoarele trie luni, doresc sa isi cumpere un iPad.
Oficialii Apple au mai adaugat ca Apple are o cota de piata de 95 de procente pe segmentul educational din Statele Unite si ca unul dintre obiectivele companiei este de a raspandi mai multe tablete in salile de clasa. iPad este dispozitivul Apple cu cea mai mare crestere de vanzari din istoria companiei, iar inginerii companiei incearca sa ofere cele mai bune lucruri noi pentru tableta pentru a nu dezamagi niciun consumator. Legat de suita Microsoft Office pentru iPad, lansata la sfarsitul lunii trecute, Tim Cook a declarat ca lansarea suitei va ajuta la vanzarile de iPad-uri, dar si ca Microsoft trebuia sa o lanseze mai devreme pentru a castiga mai mult si pentru a nu lasa alte aplicatii de productivitate sa se raspandeasca prea mult.