In fiecare trimestru fiscal compania Apple raporteaza incasari si profituri extrem de mari, ea fiind numita in numeroase studii “cea mai valoroasa companie de pe glob” sau “cel mai valoros brand din lume“. Un clasament SV150 realizat pe anii 2012 si 2013 ne demonstreaza ca aceste distinctii sunt bine meritate de compania americana, care castiga anual mai multi bani decat HP, Google, Intel si Cisco Systems la un loc, inregistrand un profit de peste 37 de miliarde de dolari. Compania din Cupertino nu sta deloc rau nici pe partea incasarilor, inregistrand in ultimele patru trimestre vanzari in valoare totala de 174 miliarde de dolari, adica mai mult decat HP si Google (ocupantii urmatoarelor doua locuri) la un loc.
Clasamentul SV150 urmareste companiile din Sillicon Valley si preia datele oferite de la publicatii precum San Jose Mercury News si pana la date furnizate de Bloomberg sau documentele inregistrate de companii la Comisia pentru Tiluri si Operatiuni din Statele Unite. In clasamentele SV 150 realizate pe ultimii doi ani, Apple s-a clasat de fiecare data pe primul loc, fiind la o distanta mare de ocupantii urmatoarelor doua pozitii.
In ciuda pozitiei de lider incontestabil in vanzari si profit, Apple nu are o capitalizare bursiera foarte buna. Investitorii au acordat Apple o capitalizare care reprezinta numai 70% din valoarea combinata a HP, Google, Intel si Cisco. Partea interesanta este ca a 11-a firma din regiunea Sillicon Valley, Facebook, are o capitalizare bursiera care este aproape de o treime din cea a Apple, in ciuda faptului ca inregistreaza incasari de numai 4% din totalul celor inregistrate de gigantul din Cupertino, si are un profit care este mai mic de 4 procente din cel al Apple. Marja de profit a Apple este mai mica decat cea a Google, Oracle si Gilead Sciences, firma americana fiind pozitionata pe locul al 13-lea dupa acest criteriu.