Compania Apple ofera inca din 2010 sistemul de reclame numit iAd care permite dezvoltatorilor sa faca bani de pe urma aplicatiilor create pentru platforma iOS fara a strica aspectul acestora. Din pacate sistemul conceput de compania americana nu s-a bucurat de succesul asteptat si asta mai ales din cauza reclamelor care pentru utilizatorii din cele mai multe tari nu sunt prea interesante si a dimensiunii mici a bannerelor care nu prea atrag atentia. Incepand cu anul acesta compania din Cupertino va oferi un instrument iAd util pentru dezvoltatori si suparator pentru utilizatori. Mai exact, compania americana se pregateste sa ofere reclame video care ruleaza in modul ecran complet pentru o durata de cateva secunde, scrie AdAge.
Noile reclame sunt descrise ca fiind “interstitiale” deoarece vor permite dezvoltatorilor sa opteze intre reclame care sa fie redate intre nivelele unui joc sau intre articole, in cazul aplicatiilor unor ziare sau reviste. In cazul in care detineti un iPad, atunci probabil ca veti spune imediat ca acest tip de reclame exista de mult timp in interiorul unor aplicatii gratuite. Intr-adevar, dar acestea sunt disponibile numai pentru iPad, compania din Cupertino dorind sa extinda sistemul si pe celelalte dispozitive cu iOS (iPhone si iPod touch). In cazul iPad, exista in App Store jocuri gratuite, care permit utilizatorilor sa urmareasca o reclama timp de cateva zeci de secunde pentru a primi diferite recompense care ii ajuta sa continue jocul sau sa obtina diferite instrumente utile. Ei bine, in curand acest lucru se va intampla in curand si pe iPhone si iPod touch.
Reclamele video interstitiale vor marca o mutare importanta a Apple de la stilul de publicitate clasic al companiei, care nu prea atrage atentia utilizatorilor din cauza faptului ca bannerele nu sunt proeminente si trebuiesc atinse de utilizatorul interesant pentru a deschide reclama, la un stil mult mai vizibil. Impreuna cu iTunes Radio, compania Apple a introdus reclamele audio care sunt redate tot interstitial in timpul fluxului audio, dar reclamele video intrerup in mod evident mult mai mult.
Deocamdata nimeni nu poate sti daca informatia este sau nu una corecta, dar avand in vedere numarul mic al celor care adopta sistemul de reclame ar companiei din Cupertino, mutarea mi se pare logica si inevitabila. Din pacate, cei care vor avea de pierdut sunt utilizatorii, care trebuie sa stie, in cele din urma, ca nimeni nu munceste pe gratis.