Update: Cei de la Bloomberg adauga cateva detalii suplimentare pe langa cele spuse in articolul de mai jos. Conform acestora, iRadio va avea integrata platforma de publicitate iAd, lansata de catre Apple in urma cu trei ani in iOS 4. Surse implicate in acest proiect au povestit publicatiei americane ca echipa iAd lucreaza din greu pentru ca platforma sa suporte serviciul de streaming audio al Apple si sa poata fi lansat saptamana viitoare la WWDC 2013. iAd este disponibil inca de la lansare pe foarte multe dintre aplicatiile din App Store, cei din Cupertino concepand totul in asa fel incat reclamele din aplicatii sa atraga utilizatorii si firmele de publicitate deopotriva. In iRadio vom vedea acelasi lucru si asta datorita faptului ca serviciul va fi disponibil gratuit si nu contra cost cum este in cazul Pandora, Google sau Spotify.
iRadio este una din enigmele legate de Apple despre care se tot vorbeste in ultimii ani, foarte multe surse din interiorul companiei anuntand intentia de a lansa un serviciu de streaming audio. Acest serviciu ar urma sa concureze cu Pandora, oferind utilizatorilor posibiliateta de a asculta muzica preferata folosind o simpla conexiune la internet. Partea cea mai interesanta a iRadio, si care va atrage multi utilizatori, este faptul ca va fi disponibil gratuit si nu prin intermediul unui abonament lunar/anual asa cum este in cazul Pandora, Spotify sau a recent lansatului serviciu Google Play Music All Access. Oricum, datorita acestui lucru, Apple va rula reclame in timpul streamului si va oferi mai multe posturi de radio grupate dupa genul muzical pe care utilizatorii le vor putea alege dupa bunul plac. Un alt lucru care ne-a fost semnalat in zvonurile din ultimele luni este faptul ca iRadio ne va oferi unele functii on-demand care ne vor permite sa trecem peste cate melodii dorim, din acest punct de vedere serviciul Apple asemanandu-se cu Pandora, fiind ceva mai putin rigid.
Lansarea iRadio a tot fost amanata din cauza politicii de plata a celor din Cupertino care vor sa plateasca mult prea putin pentru a convinge marile case de discuri sa le accepte oferta. Oricum, in ultimele luni se pare ca au acceptat sa faca anumite concesii, convingand Universal Music, cea mai mare casa de discuri din lume sa le accepte oferta. Sony Music si Warner music sunt doua dintre cele mai marei case de discuri din lume pe care Apple nu a reusit sa le convinga chiar si dupa nenumarate negocieri.
Un nou zvon aparut in cursul noptii trecute ne informeaza ca Apple ar fi reusit in sfarsit sa convinga Warner Music sa semneze un contract de colaborare cu ei pentru acest proiect. In acest sens, compania din Cupertino a acceptat sa plateasca Warner cu 10% din castigul obtinut pe difuzarea reclamelor, lucru care coroborat cu numarul foarte mare de utilizatori pe care iOS-ul il are ar fi convins marea casa de discuri.
Sony Music reprezinta cea mai mare problema a Apple in acest proiect, deoarece nu accepta banii platiti de compania din Cupertino. Intr-un articol din saptamanile trecute am detaliat motivul pentru care cei de la Sony nu accepta, totul rezumandu-se la problema functiilor de control a melodiilor peste care utilizatorii ar putea trece, iar ei nu ar primi suficienti bani in acest caz.
Totodata, cei de la New York Times ne anunta ca Apple face toate eforturile de negociere cu casele de discuri pentru a reusi sa lanseze serviciul la WWDC, iar odata cu intelegerea incheiata cu Universal Music si, mai nou, cu Warner Music acest lucru ar putea fi posibil. Cu siguranta saptamana viitoare vom vedea daca Apple a reusit sa duca la final acest proiect sau daca mai are inca de lucru. In Romania nu va trebui sa ne asteptam la o lansare prea curand, deoarece lansarea unui astfel de serviciu va avea loc in tari mari precum SUA sau cele din vestul Europei ori din Asia.
Sursa: New York Times, Bloomberg, via MacRumors