Dupa lansarea iPhone 5, Apple a avut probleme importante cu primele milioane de terminale vandute , deoarece multi utilizatori clamau faptul ca au primit dispozitive cu benzile laterale zgariate direct din fabrica. Dat fiind faptul ca Apple este foarte exigenta in ceea ce priveste calitatea de fabricatie a produselor sale si ca la lansarea iPhone 5 afirma ca diferentele de a produs la produs se masoara in microni, valul de critici i-a oblicat sa ceara de indata Foxconn o verificare mai atenta a produselor inainte de a le trimite pe piata. Chiar daca, aparent, problema fusese rezolvata si noile terminale livrate nu mai aveau acele probleme, astazi, cei de la China Business afirma ca Apple a returnat catre Foxconn intre 5 si 8 milioane de iPhone-uri din cauza problemelor de fabricatie.
Deocadata nu se stie despre ce tip de probleme este vorba si nici ce modele de iPhone au fost returnate, dar se pare ca pierderile Foxconn cauzate de acest retur impresionant ar fi de aproape 1.6 miliarde de dolari, dat fiind faptul ca manopera pentru fiecare iPhone este de 200 de dolari.
Acest retur este pagubos si pentru Apple, deoarece un asa numar de terminale returnate ar putea cauza probleme cu stocurile si cu livrarea terminalelor si ar putea amana lansarea noului iPhone 5S. Din fericire, Apple pune foarte mare pret pe calitatea produselor sale si nu accepta sa vanda in magazine terminale cu probleme care cauzeaza suparari clientilor.
Sursa: China Business, via The Register