Deși la ora actuală Genius Bar (zona de asistență tehnică) este una dintre cele mai importante facilități oferite în orice Apple Store, se pare că ideea a fost respinsă inițial de cofondatorul Apple, Steve Jobs. Într-un podcast Re/code Decode, fostul șef al departamentului de magazine Apple, Ron Johnson, a povestit despre ziua în care i-a prezentat lui Steve ideea introducerii unui așa-numit „Genius Bar” în toate magazinele companiei.

Când a auzit această idee, Steve a reacționat astfel:

Asta-i atât de stupidă! Nu va funcționa niciodată!

Totuși, el s-a gândit puțin și a ajuns la concluzia că Genius Bar ar putea fi în cele din urmă o „idee bună,” dar nu era convins la acel moment că persoanele pasionate de tehnologie ar putea fi capabile să comunice cu clienții.

Îmi amintesc ziua în care m-am dus și i-am spus lui Steve despre ideea unui Genius Bar, iar el a răspuns <<Asta-i atât de stupid! Nu va funcționa niciodată!>>. Apoi a spus, <<Ron, ai putea să ai o idee bună, dar uite o problemă mare: nu am întâlnit niciodată pe cineva care știe tehnologie să știe cum să interacționeze cu oamenii. Toți sunt plictisitori! O poți numi Geek Bar.>>

Și i-am spus <<Steve, copiii care au azi 20 de ani au crescut într-o lume cu totul diferită. Cu toții știu tehnologie și ei vor veni să lucreze în magazin.>>

Potrivit lui Johnson, Steve Jobs a mers a doua zi la avocatul Apple și i-a spus să înregistreze marca „Genius Bar.”

Genius Bar a fost în cele din urmă introdus în Apple Store, dar, după cum a afirmat Johnson într-un interviu mai vechi, a durat ceva timp până când oamenii să fie obișnuiți cu el și să se adreseze angajaților de acolo. Totuși, în trei ani de la introducerea zonei de asistență tehnică, Apple ar fi fost forțată să introducă un sistem de programare pentru a face față cererii. Șaisprezece ani mai târziu, Genius Bar este întâlnit în toate magazinele Apple, unde, mai nou, clienții găsesc și o versiune mai deschisă a lui – Genius Grove (Dumbrava geniilor).

- Reclamă -