Facebook va introduce reclame în Messenger și va fura o altă componentă a Snapchat

0
397

Facebook a luat recent două decizii controversate cu privire la două dintre aplicațiile sale pentru mobil – Facebook și Facebook Messenger.

Începând cu Facebook Messenger, ei bine, Facebook a anunțat că aplicația de mesaje și apelare va afișa în curând reclame pentru toată lumea. Pentru început, afișarea reclamelor în Messenger este testată cu utilizatorii din Australia și Thailanda, care de acum ar trebui să vadă pe pagina principală a aplicației – între utilizatori favoriți și cele mai recente conversații – conținut plătit de diferite companii.

Pentru a-i liniști pe utilizatorii nemulțumiți, Facebook a anunțat că „nimeni nu va vedea vreo reclamă într-o conversație fără a atinge o reclamă din Messenger care generează o conversație cu un brand”. Prin urmare, reclamele nu ar trebui să apară prea curând chiar în conversațiile pe care le avem cu prietenii, dar vor apărea până să deschidem respectivele conversații.

Potrivit Facebook, extinderea reclamelor la Messenger a fost făcută pe motivul succesului mare de care s-au bucurat reclamele din Flux Noutăți ce generează conversații cu brandurile (1 miliard de mesaje sunt trimise lunar prin Messenger între persoane și companii).

Desigur, utilizatorii Facebook Messenger vor avea control limitat asupra reclamelor afișate, putând să opteze pentru ascunderea celor care nu le sunt pe plac ori chiar să le raporteze într-o manieră similară cu cea în care pot fi raportate reclamele din Flux Noutăți. Mai mult, companiilor nu le va fi permis să deschidă conversații cu utilizatorii care nu au accesat reclamele lor.

Împreună cu reclamele din Messenger – pe care le vom vedea cel mai probabil cu toții în viitorul nu foarte îndepărtat – Facebook a început să testeze în aplicația principală încă o caracteristică furată pur și simplu de la Snapchat. După ce a furat-o compania pe care o deține – Instagram – Facebook își va însuși și ea funcționalitatea „Povești / Stories”. Denumită „Facebook Stories/Povești” (Snapchat Stories, Instagram Stories, Facebook Stories… – foarte original!), noua caracteristică va fi afișată chiar pe pagina principală a aplicației Facebook și le va permite utilizatorilor să adauge la poveștile lor imagini și videoclipuri ce pot fi vizualizate de prieteni timp de 24 de ore. Toate poveștile prietenilor vor apărea chiar sub bara de căutare a Facebook și vor putea fi accesate prin atingerea medalioanelor ce conțin poza de profil a utilizatorilor cărora le aparțin.

Per total, „noul și originalul” Facebook Stories va funcționa într-o manieră identică, cu Facebook Messenger Stories, care la rându-i este identic Instagram Stories și care, la rându-i, este copiat aproape cap-coadă de la Snapchat Stories. Așadar, dacă ai folosit oricare dintre cele trei caracteristici, atunci vei ști cum funcționează și Facebook Stories.

În ceea ce privește lansarea, ei bine, deocamdată nu știm când va avea loc, Facebook Stories apărând pentru moment doar unui grup mic de utilizatori din Irlanda.

- Reclamă -