Cunoscutul analist Ming-Chi Kuo de la KGI Securities a publicat o nouă notă de cercetare în care își prezintă așteptările cu privire la gama 2017 de iPad, oferindu-ne câteva detalii noi cu privire la un nou model de iPad Pro „premium”.

Potrivit analistului american, Apple intenționează să lanseze în 2017 trei modele noi de iPad: un iPad Pro 2 de 12,9 inchi, un iPad de 9,7 inchi „ieftin” și un iPad Pro mijlociu cu ecran cu diagonala cuprinsă undeva între 10 și 10,5 inchi, fără ramă.

Surprinzător  este că analistul american nu sugerează acum o diagonală exactă pentru ecranul modelului iPad Pro premium, după ce în vară indica clar că acesta va veni cu un afișaj de 10,5 inchi. Gândindu-ne și la zvonuri venite din alte surse ce au apărut în ultimele luni și indicat diferite diagonale pentru afișajul acestui model de iPad, se prea poate ca un prototip final să nu fi fost ales încă de către Apple.

În ceea ce privește vânzările, analistul american opiniază că „răul a trecut” pentru iPad, chiar dacă vânzările de tablete Apple vor înregistra și în 2017 o scădere anuală. Această scădere urmează să fie de „doar” 10 procente (față de cele 20 de procente înregistrate în 2016), contribuția mare fiind a noilor modele de iPad și în special a noului model ieftin. În plus, analistul se așteaptă ca retragerea în plan secund a iPad mini și reducerea costurilor de producție ale tabletelor să îi aducă gigantului din Cupertino încasări mai mari din vânzarea de iPad în 2017 decât în 2016.

Menționăm că modelul de 12,9 inchi va fi a doua generație a actualului iPad Pro de 12,9 inchi, modelul de 10-10,5 inchi va fi modelul premium echipat cu o ramă îngustată, și un model de 9,7 inchi care va fi noua variantă ieftină. Primele două modele vor avea un chipset Apple A10X produs de către TSMC, în timp ce ultimul va avea un chipset A9 produs de către Samsung. Deși estimăm că vânzările de iPad vor înregistra în 2017 o nouă scădere anuală la 35-37 de milioane de unități, ne așteptăm ca scăderea să se reducă la 10% de la cele 20 de procente înregistrate în 2016, datorită faptului că modelul de 10-10,5 inchi va înregistra o cerere mare de la companii, în timp ce modelul ieftin de 9,7 inchi va avea o contribuție mai mare asupra vânzărilor, înregistrând probabil între 50% și 60% din totalul vânzărilor de noi modele de iPad.

Data lansării noii game de iPad nu este indicată de către Kuo, însă zvonuri apărute în trecut sugerau că ele vor fi introduse la începutul acestui an, deci ne-am putea aștepta la o lansare în luna martie sau aprilie.

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.