Compania Apple intenționează să transforme știrile și articolele mai multor publicații mari în podcasturi audio numite „Ediții Vorbite”. TechCrunch scrie că noile Ediții vorbite vor fi niște emisiuni scurte al căror scop principal este de a transforma conținutul scris al editorilor în conținut audio, pe care utilizatorii să îl poată asculta din mers.

O scăpare din iTunes ne confirmă faptul că Apple a făcut deja echipă cu mai multe redacții, inclusiv Wired, TIME și Forbes, și că pregătește introducerea unor secțiuni intitulate „Ediții vorbite” în iTunes pentru a-i ajuta pe utilizatori să găsească rapid publicațiile care îi interesează cel mai mult. Formatul acestor podcasturi va fi diferit de la o publicație la alta, Apple oferindu-le, aparent, libertate deplină să aleagă ce vor să prezinte urmăritorilor:

Wired, spre exemplu, va lansa Ediții vorbite pentru „Afaceri”, „Știință” și pagina sa principală. TIME va oferi o ediție grăită numită „The Brief”. Forbes, .Mic, Bustle, Playboy, OZY și – dap – TechCrunch (pe care l-am descoperit în timp ce căutam pe pagina noastră de iTunes) vor avea Ediții vorbite, din câte se pare, întrucât toate au apărut la un moment dat în iTunes.

Linkurile către Edițiile vorbite ale tuturor publicațiilor au fost imediat retrase după descoperirea noastră.

Căutând mai atent, cei de la TechCrunch au descoperit că multe dintre podcasturile de tip „Ediții vorbite” au fost realizate de SpokenLayer, o companie specializată în transformarea textelor în podcasturi pentru diferite branduri media. SpokenLayer lucrează deja, din câte se pare, cu o mulțime de publicații mari, inclusiv Forbes, Huffington Post, TIME, Reuters și nu numai, iar înregistrările audio furnizate de ei sunt distribuite pe iTunes, SoundCloud și alte surse. Aceștia se asigură că vocile pentru fiecare publicație sunt diferite: „Ne asigurăm că Wired sună ca Wired și că orice altă publicație sună ca acea publicație”, a declarat directorul general SpokenLayer, Will Mayo, pentru TechCrunch.

Edițiile vorbite ale articolelor din ziare și reviste vor include reclame audio, veniturile urmând a fi împărțite de edituri și SpokenLayer.

Noua caracteristică din iTunes urmează să fie disponibilă pentru publicul larg la începutul lui octombrie, însă deocamdată nu știm dacă ele vor fi accesibile și din România sau doar din țările de unde vor fi inițial disponibile articole vorbite.

 

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.