Compania Apple a trimis o propunere către Comisia de Redevență aferentă Drepturilor de Autor din SUA în care cere adoptarea unei modalități simplificate de a plăti compozitorii și muzicienii pentru streaming-ul de muzică, potrivit Billboard. De schimbarea propusă de Apple nu doar că ar aduce beneficii mai mari pentru casele de discuri, artiști și editori, dar ar afecta indirect afacerile unor servicii de streaming muzical competitoare ale Apple Music, cum ar fi Spotify sau YouTube. Acestea nu ar mai putea oferi, cel puțin în aceleași condiții ca și până acum, planuri gratuite utilizatorilor.

Apple, care a avut dintotdeauna darul pentru similitate creativă, dorește să facă acest proces mai ușor și mai transparent, potrivit unei copii a cererii obținute de Billboard. Propunerea companiei depusă la Comisia de Redevență aferentă Drepturilor de Autor sugerează un simplu și inclus calcul legal care ar fi „corect, simplu și transparent, spre deosebire de structura incredibil de complicată care există în momentul de față”.

Sugestia Apple este de a se plăti 9,1 cenți pe 100 de redări, care ar face redevențele aferente compozițiilor pentru 100 de stream-uri egale cu redevențele pentru o achiziție de melodie de pe iTunes Store. Deși vestea este una cât se poate de bună pentru cei care produc muzică, ea nu este la fel de bună pentru companii precum Spotify sau YouTube, cărora le va fi astfel mult mai dificil să ofere planuri gratuite utilizatorilor.

Sistemul actual prevede ca toate companiile de streaming muzical să le plătească tuturor compozitorilor și editorilor între 10,5 și 12 % din veniturile lor folosind ceea ce Billboard numește a fi o „formulă complicată”. De ce? Pentru că banii sunt apoi împărțiți în funcție de randamentul la public și redevențe mecanice, iar sumele rămase sunt plătite către editori și „societăți colective”. În prezent, Apple și alți furnizori de streaming muzical nu trebuie să plătească editorilor un calcul legal stabilit de Comisia de Redevență, deoarece ei pot negocia singuri înțelegerile. Cu toate acestea, negocierile dintre editori și serviciile de streaming vor avea un cu totul alt punct de plecare dacă propunerea Apple va deveni regulă, întrucât cei din lumea muzicală vor fi mai mult avantajați.

Comisia de Redevență aferentă Drepturilor de Autor, care este compusă dintr-un număr de trei judecători, este încă la începutul calculelor prin care încearcă să stabilească, calculele legale pentru perioada 2018-2022, așa că nu se știe încă dacă propunerea companiei Apple va deveni sau nu regulă și, chiar dacă ar deveni, ea va afecta utilizatorii serviciilor competitoare ale Apple abia peste doi ani și numai în Statele Unite ale Americii.

Deși Apple Music a strâns în jur de 15 milioane de abonați care plătesc în primul an de la lansare, Spotify are de două ori mai mulți, motiv pentru care Apple încearcă să mulțumească nevoile artiștilor, astfel încât să îi ofere conținut exclusiv și alte beneficii pe care nu le oferă concurenței, în așa fel încât utilizatorii să fie atrași mai mult de serviciul ei. Această propunere este un bun exemplu privind modul în care Apple vrea să mulțumească artiștii, iar dacă va intra în vigoare, atunci și cei care folosesc numai servicii de streaming muzical gratuite vor fi forțați să plătească mai devreme sau mai târziu, așa încât Apple Music ar putea deveni o opțiune a lor. De ce să fie forțați? Păi servicii precum Spotify, în ciuda numărului crescând de utilizatori, operează pe pierdere din cauza redevențelor mari și a veniturilor pe care trebuie să le împartă cu muzicienii. Recent, suedezi au raportat pierderi de 10% sau 195,7 milioane de dolari, iar acestea nu vor putea fi susținute la infinit.

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.