Compania Apple va introduce în curând o serie de schimbări ale politicii sale cu scopul de a îmbunătăți sistemul de protecție a intimității utilizatorilor, potrivit The Information. În iOS 9, compania americană nu le va mai permite firmelor de publicitate să acceseze datele privind descărcările de aplicații cu scopul de a direcționa reclamele, ceea ce înseamnă că nicio companie nu va mai putea vedea ce alte aplicații mai are instalate un utilizator pe dispozitivul său.
În prezent, companii precum Twitter sau Facebook pot vedea ce aplicații ai instalate pe iPhone-ul sau iPad-ul tău și folosesc aceste informații cu scopul de a furniza reclame direcționate. Iar ca să înțelegeți mai bine cum stau lucrurile, să luăm următorul exemplu: pentru că știe ce aplicații ai instalate, iar majoritatea sunt jocuri (repet, un exemplu), Facebook va afișa în fluxul cu noutăți al aplicației sale reclame cu jocuri pe care nu le-ai instalat, dar care s-ar putea să îți placă (sunt de același tip).
Companiile de publicitate abuzează de un API din iOS denumit „canopenURL” pentru a obține informații cu privire la aplicațiile descărcate de fiecare utilizator. În iOS 9, acest API nu va mai fi disponibil, ceea ce înseamnă că ei nu vor mai putea să vadă ce aplicații folosești pentru a-ți recomanda unele similare sau a te determina să cumperi conținut care îți place.
Acesta este numai un exemplu de mod în care Apple va îmbunătăți intimitatea utilizatorilor din iOS 9. Pe scena de la WWDC, oficialii companiei americane au ținut să menționeze în mod repetat că noile caracteristici nu afectează intimitate noastră. Spre exemplu, în cazul caracteristicilor Căutare și Siri, datele pe care acestea le înregistrează nu vor permite nimănui să vadă cărui utilizator îi aparțin (sunt anonime), nu vor fi asociate ID-urilor Apple sau serviciilor Apple, nu vor fi partajate cu terții, iar dispozitivele vor avea identificatori aleși aleatoriu. De asemenea, în iOS 9 Apple a mai introdus un API extensie VPN și a adăugat sisteme de limitare a urmăririi conținutului în Safari, permițând deci blocarea cookie-urilor, a imaginilor, reclamelor, alertelor de tip pop-up și nu numai.