Accesarea unui articol de pe un site web din fluxul Noutăți al aplicației Facebook pentru mobil nu este cel mai plăcut lucru, deoarece browserul integrat este unul destul de lent, iar multe pagini web nu sunt nici acum prea prietenoase cu telefoanele. Iar Facebook cunoaște foarte bine aceste aspecte, dar și că rețeaua lor de socializare este folosită de mulți și pentru a descoperi cele mai proaspete știri sau alte articole web despre lucrurile care îi interesează. De aceea, compania americană a anunțat la acest început de săptămână lansarea „Instant Articles”, o nouă platformă creată cu scopul de a încărca mult, mult mai rapid articolele web din aplicația Facebook pentru iPhone.
Instant Articles vor oferi editorilor un nou instrument modern de găzduire a articolelor pe serverele Facebook, astfel încât să nu mai fie necesară accesarea unei aplicații web separate pentru încărcarea conținutului (sau a unui browser), dar și ca acest proces să dureze cu de până la 10 ori mai puțin decât înainte. Redacțiile care vor alege să folosească noua caracteristică vor primi, de asemenea, o suită de unelte care să le permită să adauge conținut interactiv, printre acestea numărându-se zoom-ul foto bazat pe accelerometrul dispozitivelor, poze cu descrieri audio și chiar paragrafe individuale care să poată fi apreciate sau la care să poată fi lăsate comentarii de către cititori.
Pentru început, noua caracteristică va putea fi testată doar pe conținutul postat de nouă parteneri ai Facebook – The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC News, Spiegel și Bild. Compania însă va permite pe viitor mai multor publicații / oricui să găzduiască articole pe noua platformă. Iar pentru a-i atrage pe cât mai mulți, compania a decis să le ofere inclusiv opțiuni de afișare a reclamelor în articolele Instant publicate și să păstreze toți banii obținuți din vânzarea lor. O altă măsură luată în sensul atragerii câtor mai mulți creatori de conținut este oferirea de acces către parteneri la Rețeaua de Audiență Facebook, cu scopul de a umple spațiile cu ecralame, dar și la comScore și alte unelte de analitică, pentru a urmări traficul generat de articolele lor. În plus, noua platformă va oferi chiar și un instrument ce va permite publicațiilor să personalizeze modul în care este afișat conținutul, inclusiv opțiuni pentru adăugarea fonturilor, culorilor, șabloanelor și logourilor proprii, așa încât utilizatorii să știe ce citesc, de unde și să se bucure de diversitate.
Ceea ce oferă Facebook publicațiilor este extrem de important pentru utilizatori, care trebuie să știe că se vor bucura de o experiență mult mai bună la accesarea articolelor distribuite de paginile site-urilor sau de prieteni. Practic, citirea de articole va fi probabil mai plăcută din aplicația Facebook pentru iPhone decât din versiunea web a celor mai multe site-uri sau aplicații.
Instant Articles ar trebui să fie deja disponinile în aplicația Facebook pentru iPhone în cadrul unor articole speciale publicate de partenerii companiei. Platforma va ajunge și pe alte smartphone-uri în lunile care urmează, după ce compania va primi feedback de la posesorii de iPhone și va optimiza serviciul.