Apple vrea ca rețelele de televiziune să suporte costurile de difuzare în viitorul său serviciu web TV

0
319

Compania Apple va lansa, probabil anul acesta, Apple TV 4 însoțit de serviciul web TV „revoluționar” pe care ni-l promite de mai mulți ani. Încercând să reducă drastic cheltuielile sale și să crească profitul, compania din Cupertino a început să ceară furnizorilor de conținut parteneri să se ocupe singuri de difuzarea emisiunilor TV și a filmelor către consumatori, scrie Re/code. Astfel, în loc să difuzeze singură conținutul către consumatorii abonați la noul serviciu web TV, Apple va cere rețelelor de televiziune să construiască infrastructura necesară, să suporte toate costurile aferente și să își asume responsabilitatea pentru funcționarea lor.apple_tv_weather

Declarația conform căreia Apple nu vrea să își asume construirea infrastructurii necesare difuzării conținutului canalelor de televiziune vine chiar de la șeful iTunes, Eddy Cue, care este și responsabilul proiectului și care poartă negocierile cu toate canalele. El le-ar fi spus rețelelor și partenerilor potențiali că Apple dorește să își concentreze eforturile pe software și hardware, două domenii la care excelează, și să lase problemele de infrastructură în mâinile celor care le pot gestiona mai bine.

Potrivit celor de la Re/code solicitarea nu este una neobișnuită în condițiile în care conțintul pe care utilizatorii îl pot vedea din actualele canale pentru Apple TV, precum și din aplicațiile pentru iOS ale unor televiziuni este gestionat de către acele televiziuni prin intermediul unor rețele de difuzare a conținutului. Problema în cazul de față este că la noul serviciu Apple și televiziunile se așteaptă să se aboneze milioane sau zeci de milioane de oameni, situație în care costurile de difuzare a conținutului către aceștia vor crește (potrivit datelor furnizate de Re/code ele sunt de aproximativ 5 cenți pe ora și pe flux).

Nu doar costurile și faptul că televiziunile ar trebui să se descurce mai bine la dezvoltarea infrastructurii ar fi determinat-o pe Apple să pună această sarcină în mâinile rețelelor, ci și faptul că în acest fel furnizorii de Internet nu vor penaliza serviciul Apple și pe cei care îl accesează.

Zvonuri mai vechi ne indicau faptul că serviciul de streaming al Apple va oferi inițial acces la 25 de canale de televiziune, iar prețul său va fi cuprins între 30 și 40$. În plus, acestea ne indicau faptul că el va fi prezentat la WWDC 2015, în iunie, și lansat probabil în toamnă.

- Reclamă -