În cazul în care aseară ați fost bucuroși pentru faptul că Apple a luat decizia de a reduce prețul Apple TV de la 99$ la 69$, trebuie să știți că această reducere a adus cu ea creșteri de preț mult mai semnificative la alte produse. Desigur, modificarea nu îi afectează în vreun fel pe americani sau cei care cumpără produsele din SUA, însă pe cei care locuiesc în Canada, Europa și nu numai, da. Toate produsele comercializate de către Apple, deci inclusiv iPhone, iPad, iPod, MacBook Air, MacBook Pro sau iMac, sunt acum mai scumpe în țări precum Franța, Germania, Suedia, Portugalia, Finlanda, Danemarca, Noua Zeelandă, Australia, Canada și nu numai, informează MacRumors. Creșterea de prețuri reprezintă o ajustare ce reflectă întărirea dolarului în raport cu moneda euro și nu numai.
Modificările de curs valutar afectează serios prețul produselor, deoarece în Franța, spre exemplu, un MacBook Pro cu ecran Retina costă acum 2249 €, cu 350€ mai mult decât acum o zi. În același timp, modelul de top de MacBook Pro cu ecran Retina a ajuns să coste 2.799 €, de la 2.499 €. Și tot în Franța, un iPad Air 2 a ajuns să coste 499 €, față de 479 € cât costa până acum, în timp ce noul MacBook Air costă 999€ și nu 899 €. Interesantă este și strategia Apple privind noul MacBook cu ecran Retina. Deși în SUA are un preț de pornire de 1299 $, iar dolarul nu a ajuns încă să depășească moneda euro, Apple comercializează acest model de MacBook la un preț de pornire de 1499 € în Franța.
Chiar dacă o creștere de prețuri nu este niciodată bine venită, în Europa Apple niciodată nu a calculat prețurile la paritate cu cele din SUA, preferând de cele mai multe ori să modifice doar moneda din spatele numărului. Asta înseamnă că și înainte de această modificare prețurile tot mai mari erau în Europa decât în SUA, însă nu și profitul Apple.
Iar veștile proaste nu se termină aici, deoarece România nu este ferită în vreun fel de modificările de prețuri făcute de către Apple. Cum noi ne raportăm mereu la moneda euro, iar dolarul s-a apreciat în raport cu această monedă, el automat s-a apreciat și în raport cu leul. Asta înseamnă că deși retailerii de la noi n-au crescut încă prețurile la produsele companiei americane, o vor face cât de curând, iar creșterea nu va fi deloc neglijabilă.