Săptămâna trecută vă spuneam că dezvoltatorii de aplicații sunt foarte îngrijorați în privința noii politici de rambursare adoptată de către Apple în Europa, la cererea Uniunii Europene, deoarece ea ar putea deschide porțile unor abuzuri din partea utilizatorilor. Teoretic, această politică ar face posibil să cumperi orice joc, de exemplu, de pe App Store, iar dacă îl termini în 14 zile, să ceri banii înapoi pe el. Mai rău este că Apple îți permite să păstrezi aplicațiile, melodiile și cărțile cumpărate și descărcate pe dispozitivele tale, chiar dacă ai primit banii înapoi pe ele.

Din fericire, sistemul de rambursare al companiei Apple este unul ceva mai complex, iar utilizatorii care caută să abuzeze de politica de returnare de 14 zile pentru cumpărăturile digitale în Europa vor avea o surpriză neplăcută. Un utilizator care a încercat să profite de sistemul celor de la Apple pentru a obține aplicații plătite gratuit susține că după ce a cumpărat câteva zeci de aplicații și a cerut banii înapoi pe ele, compania americană i-a prins schema și l-a declarat ca fiind neeligibil pentru a mai primi rambursări în urma cumpărării unor aplicații noi. Acesta susține că de la introducerea noii politici de rambursare de 14 zile (adică de la începutul anului), el a descărcat de pe App Store aplicații în valoare de 40$ și a cerut pentru fiecare, după o scurtă perioadă de încercare, banii înapoi. Apple i-a returnat 25$, iar apoi a descoperit care este practica acestui utilizator, așa că l-a introdus într-o ”listă neagră” a App Store. Asta înseamnă că de fiecare dată când cumpără o aplicație de pe App Store, magazinul îl avertizează că al său cont nu mai este eligibil pentru a primi rambursări la cumpărăturile noi (deci îi permite să descarce aplicațiile, dar îi va respinge cererile de rambursare făcute pentru ele). Astfel, prin apăsarea butonului Cumpără, utilizatorul confirmă că i-a fost adus la cunoștință faptul că nu mai poate primi rambursare pe aplicația nouă.

În Termenii și condițiile Apple, compania americană menționează clar că nu va mai permite anularea unei cumpărături după ce utilizatorul a confirmat la achiziționarea ei că își va pierde acest drept:

[pull_quote_center]Excepție de la dreptul de anulare: Nu puteți anula o comandă de furnizare de conținut digital dacă livrarea a început la solicitarea dvs. și după ce confirmați că astfel pierdeți dreptul de anulare.[/pull_quote_center]

Era oarecum evident că Apple va implementa și un sistem de monitorizare a comportamentului utilizatorilor și să blocheze abuzurile care inevitabil apar atunci când se iau măsuri în avantajul consumatorilor. Iar acest lucru este foarte bun în condițiile în care nu este normal ca dezvoltatorii să fie țepuiți de utilizatorii ”descurcăreți”.

- Reclamă -