Deși suntem doar la o zi distanță de momentul în care Apple a stabilit că va prezenta rezultatele financiare pentru ultimul trimestru al anului fiscal 2014 (primul trimestru fiscal din 2015, în SUA), Financial Times ne prezintă o informație potrivit căreia compania ar fi ajuns să comercializeze mai multe iPhone-uri în China decât în SUA, pentru prima dată în istoria gigantului din Cupertino.
Potrivit analizelor efectuate de instituția financiară UBS, în China ar fi rămas 36% dintre dispozitivele iPhone produse în ultimul trimestru al anului fiscal trecut, în timp ce în SUA au fost importate ”doar” 24% dintre dispozitive. Comparând aceste rezultate cu cele din anul 2013, analiștii americani susțin că Apple a comercializat acum cu aproximativ 14 procente mai multe iPhone-uri în China și cu aproximativ 5 procente mai puțin în SUA.
Iar dacă vă întrebați cum se traduc aceste procente în cifre, unul dintre analiștii UBS susține că Apple ar fi vândut în China cu aproximativ 2 milioane de iPhone-uri mai mult decât în SUA în ultimul trimestru fiscal al anului 2014. Și cum Apple Watch nu a fost lansat încă, același analist susține că acesta ar putea fi abia începutul în ceea ce privește creșterea vânzărilor de produse Apple în China.
Probabil cel mai important element care a ajutat la această creștere a vânzărilor de dispozitive iPhone în China este parteneriatul încheiat între Apple și cel mai mare operator din această țară (și din lume), China Mobile, în anul 2014. Alte elemente care au contribuit la creșterea vânzărilor de iPhone în China sunt investițile companiei Apple pe teritoriul statului asiatic, cum ar fi deschiderea de noi magazine, precum și lansarea unor modele de iPhone (iPhone 6 și iPhone 6 Plus) ce sunt mai pe placul chinezilor.