Apple lansa în urmă cu un an și jumătate un sistem de verificare în doi pași pentru a spori securitatea ID-urilor Apple. Sistemul cere utilizatorului să aibă un dispozitiv ”de încredere” secund pe care să îl folosească pentru a verifica identitatea lui în momentul în care se încearcă autentificarea în propriul său ID Apple și îi oferă un cod de securitate suplimentar numit Cheie de recuperare. Această cheie de recuperare poate fi folosită în momentul în care utilizatorul nu are acces la dispozitivul de încredere ori cineva i-a atacat contul, dar recent s-a descoprit că ea poate duce la blocarea completă a ID-ului Apple.

Unul dintre editorii de la The Next Web scrie într-un articol publicat recent că cineva a încercat să îi spargă propriul cont iCloud. Fiindcă avea activată verificarea în doi pași, sistemul a blocat ID-ul Apple, respingând atât accesul celui care se presupune că ar fi un infractor cibernetic, cât și accesul lui la propriul cont. Pentru a putea obține din nou acces la contul personal, această persoană a trebuit să acceseze serviciul de recuperare iForgot, însă aici s-a ivit de o problemă destul de majoră. Chiar dacă într-un document de asistență al Apple scrie că accesul la un cont Apple blocat poate fi obținut dacă știi parola corectă, ai cheia de recuperare sau dispozitivul de încredere, iForgot nu l-a lăsat să își deblocheze contul decât cu cheia de recuperare.

Editorul de la The Next Web susține că a înregistrat o captură de ecran cu cheia de recuperare și a printat-o, ba chiar mai mult i-a făcut și o poză cu dispozitivul iPhone pentru a o păstra în backup. Ei bine, atunci când i-a fost solicitată cheia de recuperare, el nu a mai reușit să o găsească nicicum, astfel că s-a aflat la un pas de a-și pierde ”viața digitală”. În aceste condiții, el a contactat compania Apple și a spus ce s-a întâmplat cu contul său și cu cheia de recuperare, iar răspunsul venit de la doi asistenți ai companiei a fost că accesul la contul său a fost pierdut odată cu pierderea cheii de deblocare. Mai mult, aceștia nu i-au putut recomanda nimic altceva decât să își creeze un ID Apple nou.

Deși a contactat de mai multe ori asistența telefonică a companiei Apple și chiar prieteni care lucrează la compania americană, el a primit de fiecare dată același răspuns: contul a fost blocat din cauză că cineva a încercat să îl spargă și nu îl poate debloca fără a avea cheia de recuperare, chiar dacă documentația Apple scrie negru pe alb că se poate și cu un dispozitiv de încredere.

Cazul editorului The Next Web a fost unul fericit, deoarece a reușit la un moment dat să își găsească acel cod de recuperare și deblocheze cu el propriul ID Apple. Problema cea mare este pentru alți utilizatori care s-ar putea afla în aceeași situație și nu ar mai avea cum să își recupereze conturile, dar și pentru Apple care ar trebui să scrie clar că doar cheia de recuperare poate fi folosită în momentul în care contul îți este blocat.

Din păcate, sistemul de verificare în doi pași nu este disponibil nici acum în România, dar atunci când Apple va descoperi și țara noastră pe hartă, vă recomand să păstrați într-un loc sigur cheia de recuperare după activarea sistemului de verificare în doi pași care, de altfel, face imposibilă spargerea conturilor iCloud sau a ID-urilor Apple.

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.