Una dintre problemele cu care utilizatorii de iPhone, iPad, iPod touch sau Mac s-ar putea să se confrunte la un moment dat este legată de țara în care a fost înregistrat ID-ul Apple. Fie că te-ai mutat într-o altă țară, ai înregistrat greșit la crearea ID-ului țara ta, fie că te-ai săturat de faptul că pe App Store România nu sunt toate aplicațiile pe care le găsești pe App Store SUA (notă: nici pe App Store SUA nu sunt toate aplicațiile românești), ideea este că poți să schimbi oricând țara în care este înregistrat ID-ul Apple.
Înainte de a schimba țara ID-ului Apple trebuie să știi că în momentul în care faci o cumpărătură din iTunes Store, App Store sau iBooks Store va trebui să folosești magazinul pentru țara în care te afli. Cu alte cuvinte, Apple nu te va lăsa să plătești pentru a cumpăra o aplicație, un joc, o melodie, o carte, etc. în cazul în care cardul de credit este emis de o bancă din altă țară (deci, dacă ai cardul de credit emis de o bancă din România, doar de pe App Store/iTunes Store/iBooks Store vei putea cumpăra conținut). Acest lucru nu va constitui o problemă dacă, de exemplu, vrei să îți schimbi țara ID-ului Apple și nu prea obișnuiești să cumperi conținut (deci, de regulă, descarci aplicații, jocuri și cărți gratis). Chiar și în această situație, ceea ce trebuie să știi este că oricând va trebui să cumperi un articol dintr-un magazin Apple, vei putea să schimbi din nou țara ID-ului Apple întrucât nu există vreo limitare în acest sens.
Recomandarea mea este să schimbați țara ID-ului Apple în așa fel încât să coincidă cu țara în care locuiți și să o faceți numai dacă situația o impune. Iar pentru a susține această recomandare, vă spun că în momentul în care schimbi țara ID-ului Apple, toate cumpărăturile făcute acolo nu vor mai fi disponibile pentru redescărcare din secțiunea Purchased (Cumpărate) a magazinului. Acest lucru nu ar trebui să fie o problemă dacă ai toate aplicațiile/melodiile/cărțile instalate pe un computer sau cele pe care ți le trebuie le ai deja descărcate pe dispozitivul iOS ori dacă revenirea la țara din care au fost descărcate nu este o problemă atât de mare pentru tine.
Spuneam mai sus că s-ar putea să îți dorești să schimbi țara în care este înregistrat ID-ul Apple pentru a te bucura de mai multe aplicații care sunt adresate exclusiv unei țări. Acestui motiv se mai adaugă și unele servicii gratuite pe care Apple nu le oferă încă peste tot. Personal, am schimbat ID-ul Apple pe SUA doar pentru a putea accesa iTunes Radio, și obișnuiesc să folosesc doar pe această țară chiar dacă de câteva ori pe lună sunt nevoit să revin la înregistrarea pe România pentru a putea să cumpăr anumit conținut de pe iTunes Store/App Store/iBooks Store (pentru că nu, nu-mi place să folosesc două ID-uri Apple pe același dispozitiv).
Așadar, acum că știi ce se va întâmpla cu tot conținutul cumpărat anterior după schimbarea ID-ului, dar și ce vei putea accesa dacă schimbi ID-ul pe SUA, de exemplu, și ai decis că vrei să continui, atunci poți urma pașii de mai jos:
- Cum să schimbi țara contului iTunes Store/App Store sau iBooks Store de pe iPhone, iPad și iPod touch
- Cum să schimbi țara contului iTunes Store/App Store/iBooks Store de pe Mac sau PC
Notă: Reține că pentru a schimba țara în care este înregistrat ID-ul Apple va trebui să introduci o metodă de plată validă pentru acea țară (un card de credit sau un număr de telefon). Astfel, dacă, de exemplu, dorești să îți schimbi țara în care este înregistrat ID-ul din România în Germania, atunci va trebui să introduci un card de credit emis de o bancă din această din urmă țară. Reține că după schimbarea țării vei putea să elimini această metodă de plată, ca și până acum.
Cum să schimbi țara contului iTunes Store/App Store sau iBooks Store de pe iPhone, iPad și iPod touch
- Deschide una dintre aplicațiile iTunes, iBooks sau App Store de pe ecranul principal al dispozitivului iPhone, iPad sau iPod touch (pentru acest exemplu, voi folosi App Store);
- În partea de jos a paginii Featured (Recomandări), atinge butonul Apple ID în dreptul căruia apare adresa de e-mail asociată ID-ului tău Apple. Dacă nu apare acest buton, înseamnă că nu ești logat, așa că va trebui să te logezi atingând butonul Sign In;
- Atinge View Apple ID (Vizualizați ID Apple);
- Introdu parola ID-ului Apple pentru a te autentifica în cont, dacă ți se cere;
- În pagina Account, atinge butonul Country/Region (Țară sau Regiune);
- Atinge butonul Change Country or Region (Modificați țară sau regiune);
- Atinge în lista apărută pe ecran țara sau regiunea pentru magazin (pentru acest exemplu voi folosi Statele Unite ale Americii, deoarece doar de aici și din Australia ai acces la iTunes Radio, momentan). După ce ai selectat o opțiune, atinge butonul Next (Următor);
- Citește, dacă dorești, termenii și condițiile și Politica de Confidențialitate Apple, apoi atinge Agree;
- Confirmă că ai citit termenii și condițiile Apple și că ești de acord cu ele atingând butonul Agree;
- Selectează o modalitate de plată, dacă dorești (nu încerca să introduci datele unui card de credit emis de o bancă dintr-o altă țară decât cea în care vrei să faci ID-ul Apple, deoarece nu va funcționa). Pentru noua țară va trebui, apoi, să introduci o adresă poștală și un număr de telefon valid. Dacă ai schimbat un ID din România pe SUA și nu ai o adresă în această țară, atunci trebuie să știi că va trebui să modifici statul (îl selectezi pe care vrei din listă), codul poiștal care trebuie să fie din 5 cifre și nu din 6 ca și în România și numărul de telefon (poate să rămână același, dar va trebui să elimini două cifre din el).
- Atinge butonul Next pentru a aplica modificările.
Cum să schimbi țara contului iTunes Store/App Store/iBooks Store de pe Mac sau PC
- Urmează acest link direct pentru a deschide contul tău în iTunes (va fi necesar să te loghezi introducând parola și, eventual, ID-ul Apple. Sau, poți accesa contul tău urmând pașii de mai jos:
- Deschide aplicația iTunes de pe computer;
- Fă clic pe iTunes Store/App Store:
- Dacă ești deja logat, atunci fă clic pe numele tău afișat în partea stângă a barei de căutare (iTunes 12) și selectează Informații cont (s-ar putea să fie necesar să introduci parola ID-ului pentru a continua);
- Dacă nu ești deja logat, fă clic pe butonul Autentificare și introdu ID-ul Apple și parola corespunzătoare acestuia.
- Dacă ești deja logat, atunci fă clic pe numele tău afișat în partea stângă a barei de căutare (iTunes 12) și selectează Informații cont (s-ar putea să fie necesar să introduci parola ID-ului pentru a continua);
- Deschide aplicația iTunes de pe computer;
- După ce ai accesat ID-ul Apple, fă clic în pagina Account Informaion (Informații cont), pe butonul Change Country or Region (Modificați Țara sau regiunea) care este afișat în dreptul țării în care este înregistrat deja;
- Fă clic pe meniul care afișează țara actuală în care este înregistrat ID-ul și apoi selectează din lista de pe ecran țara sau regiunea pentru magazin (pentru acest exemplu voi folosi Statele Unite ale Americii, deoarece doar de aici și din Australia ai acces la iTunes Radio, momentan). După ce ai selectat o opțiune, fă clic pe Change (Modificați);
- Va fi afișat pe ecran un mesaj de bun-venit. Fă clic pe butonul Continue/Continuați;
- Citește, dacă dorești, termenii și condițiile și Politica de Confidențialitate Apple, apoi fă clic în căsuța I have read and agree to these terms and conditions (am citit și sunt de acord cu acești termeni și condiții);
- Selectează o modalitate de plată, dacă dorești (nu încerca să introduci datele unui card de credit emis de o bancă dintr-o altă țară decât cea în care vrei să faci ID-ul Apple, deoarece nu va funcționa). Pentru noua țară va trebui, apoi, să introduci o adresă poștală și un număr de telefon valid. Dacă ai schimbat un ID din România pe SUA și nu ai o adresă în această țară, atunci trebuie să știi că va trebui să modifici statul (îl selectezi pe care vrei din listă), codul poiștal care trebuie să fie din 5 cifre și nu din 6 ca și în România și numărul de telefon (poate să rămână același, dar va trebui să elimini două cifre din el).
- După ce ai introdus toate datele, fă clic pe Continue/Continuați;
- O pagină va apărea pe ecran și te va anunța că țara DI-ului tău Apple a fost modificată. Fă clic pe Start Shopping (Începeți cumpărăturile) pentru a putea accesa ID-ul tău.
Indiferent de modalitatea prin care ai schimbat țara ID-ului Apple, acum vei putea începe să descarci aplicații, melodii și cărți de pe noul ID. Reține că în momentul în care accesezi unul dintre magazine de pe un dispozitiv pe care ești deja logat în contul tău Apple pentru a cumpăra un articol, magazinul te va obliga să modifici țara ca să corespundă cu cea în care este ID-ul înregistrat (schimbarea o faci prin simpla atingere a butonului OK afișat în mesaj.
M-a puteți ajuta , nu im apare fără plata .
Scrie și în articol că nu se poate schimba țara ID-ului Apple fără a introduce o metodă de plată… Politica Apple nu s-a schimbat între timp, din păcate.
Nu ma lasă să schimb regiunea deoarece am în apple store 0.01€ :)))) si zice ca trebuie sa ii consum ptr a putea schimba regiunea.
No ce sa fac acuma? Aștept răspunsul unui expert nu copil.
Va trebui să le soliciți celor de la Apple să elimine creditul rămas (cei 0,01€). Solicitarea se va face prin completarea formularului disponibil aici: https://www.apple.com/emea/support/itunes/contact.html
După eliminarea creditului vei putea schimba țara/regiunea în care îți este înregistrat ID-ul Apple urmând pașii mai sus prezentați (adăugarea unei modalități de plata valide in țara unde înregistrezi ID-ul este obligatorie!).
Please help!!!! M am dezabonat de la music app, insa degeaba. Tot nu ma lasa sa mi schimb tara.. Ce pot face? Multumesc mult
Ai introdus un card de credit emis de o instituție bancară din țara în care dorești să modifici ID Apple? Dacă nu și nici nu ai, atunci nu vei putea modifica țara…
Util tutorialul dar ai uitat sa specifici ca la fiecare schimbare de tara se retrage din cont 1,98€
Acea sumă de bani este trasă de iTunes din cont pentru a-l verifica dacă este valid, oricând introduci o metodă de plată nouă (inclusiv la modificarea țării, unde, mai nou, se solicită o metodă de plată). Ea va fi însă restituită în câteva zile clientului.
În momentul de față ai opțiunea „None” pentru modalitatea de plată? Nu ai cumva o aplicație / serviciu Apple cumpărat și neachitat?
Nici mie nu imi apare optiunea none! Si nu am nici o aplicatie cumparata si neachitata. Stie cineva ce as putea face?
Într-adevăr, acum am verificat și eu atât în iTunes Store, cât și în documentele Apple și s-a eliminat posibilitatea schimbării țării în care este înregistrat ID-ul Apple fără a introduce un card de credit sau, după caz, un număr de telefon dintr-o rețea parteneră (pentru Germania și Rusia, momentan). După schimbarea țării va fi însă posibilă eliminarea metodei de plată.
Am avut cont pe usa fara card si l-am mutat pe romania, Cand am vrut sa-l schimb din nou pe state mi-a cerut card. Am cumparat un gift card valabil in usa platind cu Paypal si am rezolvat problema. Dupa ce pui nr gift card-ului optiunea de plata e none. Daca nu cumperi nimic sau nu apesi redeem cred ca poti da nr-ul si unui prieten…
Mulțumesc pentru precizare!
Salut! As vrea sa schimb țara merg pana la schimba țara sau regiunea bifez România trec de termeni si condiții si după îmi cere sa aleg modalitate de plata si nu îmi apare decât Visa master card si amex cv de genul none nu îmi mai apare
Poate cnv sa m-a ajute,sau sa imi spună de ce?
Please help me!!! Cand vreau sa schimb regiunea imi cere sa schimb parola. IOS9 recent. Pe IOS-urile anterioare nu am pățit asa ceva…