In cazul in care nu stiati, Apple nu a sarit de la iOS 8.0 direct la iOS 8.0.2 si a lansat, inainte, iOS 8.0.1, asa cum ea logic. Problema este ca aceasta versiune a iOS 8 a fost disponibila foarte putin timp si asta deoarece afecta in mod grav anumite dispozitive ale utilizatorilor, fiind distribuita intr-un mod inadmisibil pentru compania Apple. Chiar daca au trecut cateva saptamani bune de la lansarea iOS 8.0.1, cei de la Apple se simt inca datori fata de consumatorii afectati sau cel putin asa o arata un interviu acordat recent de un om important din cadrul companiei.
[pull_quote_center]Ne pare foarte rau[/pull_quote_center]
Prezent la code/mobile, o conferinta a carei gazde sunt celebrii jurnalisti Walt Mossberg si Ina Fried, Greg Joswiak, vicepresedinte al companiei Apple si dorector al departamentului de marketing pentru iPhone, a discutat, printre altele, si despre iOS 8.0.1. Potrivit oficialului companiei Apple, eroarea grava a iOS 8.0.1, care a facut ca dispozitivele iPhone 6 si iPhone 6 Plus sa nu se mai poata conecta la retelele celulare, iar Touch ID sa nu mai functioneze deloc, a fost provocata de modul in care a fost distribuit software-ul si nu de o problema a software-ului in sine. “Nu a fost software-ul in sine, ci modul in care el a fost distribuit”. a declarat Gref Joswiak. “Ne pare foarte rau”, a mai adaugat tot el.
Problema legata de iOS 8.0.1 a fost intampinata doar de catre utilizatorii de iPhone 6 si iPhone 6 Plus, iar ea a determinat compania Apple sa retraga actualizarea, sa ceara utilizatorilor sa isi restaureze terminalele la iOS 8.0 si sa lanseze la mai putin de 24 de ore distanta de la dezastrul iOS 8.0.1 o noua actualizare, iOS 8.0.2. Ca fapt divers, cel care a supravegheat calitatea actualizarii iOS 8.0.1 a fost aceeasi persoana care s-a ocupat si de supravegherea Hartilor Apple la lansarea dezastruasa din 2012.
Trecand de la fiascoul iOS 8.0.1, Joswiak a mai discutat despre iPhone 6, Apple Pay si chiar Apple Watch, reluand cateva dintre subiectele de discutie abordate si in cadrul unui interviu acordat recent de catre Tim Cook, directorul Apple. In ceea ce priveste iPhone 6 si iPhone 6 Plus, vicepresedintele companiei Apple a declarat ca nu stie cu certitudine care dintre cele doua noi iPhone-uri au un succes mai mare, insa stie ca Apple vinde tot ce are pe stoc. Potrivit acestuia, Apple nu are obiectivul de a vinde cele mai multe telefoane, ci de a oferi consumatorilor o experienta de utilizare mai buna.
Despre Apple Pay si faptul ca retaileri importanti din SUA boicoteaza sistemul de plati al Apple, Greg Joswiak declara ca acesta vor fi obligati de consumatori sa adopte noul sistem, acceptand metoda dorita de catre ei. Mai mult, el ne spune ca Apple continua sa imbunatateasca sistemul de plati pentru mobil, minimalizand datele personale distribuite in timpul platilor si pastrand datele personale ale utilizatorilor in siguranta fata de infractori si nu numai.
In cele din urma, oficialul companiei Apple a vorbit despre Apple Watch, despre care a confirmat faptul ca va fi disponibil intr-o plaja de pret mai larga, permitand consumatorilor sa isi cumpere modelul care se preteaza nevoilor si posibilitatilor lor.