In anii ’80-’90, rivalitatea dintre Apple si IBM era la fel de mare ca si rivalitatea dintre compania fondata de Steve Jobs si Google din ultimii ani. Anii au trecut, cele doua companii s-au imprietenit treptat (PowerPC, AIM, etc.), iar acum a venit timpul ca cele doua corporatii sa anunte incheierea unui parteneriat de o importanta extrem de mare, care va atrage catre produsele Apple mult mai multi consumatori din mediul de afaceri.
In cursul zilei de marti, cele doua corporatii americane, Apple si IBM, au anuntat incheierea unui parteneriat istoric care isi propune sa “transforme mobilitatea in intreprinderi” printr-o serie de noi aplicatii si servicii pentru afaceri dedicate dispozitivelor cu iOS. Fara niciun dubiu, noul parteneriat va ajuta la cresterea spectaculoasa a vanzarilor de dispozitive iPhone si iPad in mediul de afaceri.
Potrivit celor doua companii, IBM va incepe sa comercializeze, catre corporatiile partenere, dispozitive cu iOS si va crea de la 0 peste 100 de aplicatii pentru iPhone si iPad adresate mai multor industrii. De asemenea, compania newyorkeza va furniza servicii de cloud optimizate pentru iOS care vor include functii avansate pentru mediile de afaceri, cum ar fi administrarea dispozitivelor, analitice, integrarea mobilelor si numeroase sisteme de securitate. Daca IBM isi aduce aportul cu numeroase functii si aplicatii pentru afaceristi, compania Apple va aduce si ea un nou serviciu AppleCare adresat special intreprinderilor, cu asistenta dedicata pentru noile produse ale IBM. Departamentele IT si utilizatorii din firme care folosesc dispozitive Apple vor avea acces la asistenta din partea Apple si a IBM 24/7.

Pentru ca vorbim despre un parteneriat aproape istoric dintre doua vechi rivale, Tim Cook, directorul general Apple, si Virginia Rometty, director general al IBM, au acordat un interviu exclusiv pentru CNBC in cadrul caruia au discutat despre colaborarea dintre corporatiile pe care le conduc. Potrivit lui Tim Cook, parteneriatul care va transforma intreprinderile este discutat de cele doua companii inca din anul 2012, Apple si IBM considerand ca zona intreprinderilor este cea in care ambele au puncte comune si isi pot aduce aportul pentru a crea produse si servicii avansate care sa imbunatateasca productivitatea si modul in care firmele isi desfasoara activitatie. Ambii directori generali au cazut de acord asupra faptului ca intre Apple si IBM nu trebuie exista nicio competitie in acest proiect, ambele companii concentrandu-se pe utilizatorul din intreprinderi. Doamna Rometty sustine ca acest parteneriat va “debloca mobilitatea in intreprinderi”. Compania IBM isi propune sa adreseze toate problemele care au tinut departe companiile de dispozitivele mobile, inclusiv pe cele legate de securitate. Cele doua companii isi propun, prin noul parteneriat, nu doar sa creasca fiecare pe piata bursiera, ci si sa “reimagineze anumite profesii si afaceri”, potrivit directorului general al IBM.
Dupa ce a fost facut anuntul oficial, Tim Cook a trimis (conform 9to5Mac) o scrisoare interna adresata angajatilor in care a notat cateva dintre ideile punctate atat in interviu, cat si in comunicatul de presa trimis de cele doua corporatii. Tim Cook noteaza, in scrisoarea sa, ca aceasta intelegere va aduce consumatorilor din mediul de afaceri “legendarul sistem de operare usor de folosit si software si hardware integrate” alaturi de “inegalabilul software pentru intreprinderi si experienta in analiticele bazelor mari de date” a IBM.
Pentru a anunta parteneriatul, Apple a actualizat si pagina “iPad in afaceri” de pe site-ul web propriu unde ofera chiar si un link catre site-ul Mobile First al IBM, acela fiind, de asemenea, actualizat pentru a include toate detaliile de care clientii din intreprinderi au nevoie inainte de a face trecerea la dispozitivele Apple. Merita specificat ca primele aplicatii create de catre IBM special pentru magazinele cu amanuntul, institutii sanitare, bancare, de asigurari, companii de turism, transport si firme cu alte obiecte de activitate vor ajunge in cursul toamnei anului curent, multe altele urmand a fi lansate in anii urmatori.
Apple s-a laudat mereu ca un procent ridicat dintre corporatiile de top folosesc produsele cu iOS, in prezent nu mai putin de 98% dintre companiile prezente in Fortune 500 utilizand iPhone si iPad. Printre noutatile aduse de iOS 8 se numara si cateva adresate in special mediului de afaceri, ele fiind probabil implementate pentru a deschide usile catre noile aplicatii si servicii pe care le va crea IBM pentru iPhone si iPad. Avand un sistem de operare cunoscut nu doar pentru usurinta cu care poate fi folosit, ci si pentru sistemele avansate de securitate, dar si cele mai bune dispozitive, Apple ar putea atrage incepand cu toamna acestui an un numar infinit mai mare de vanzari de produse catre mediul de afaceri, mai ales ca produsele sale vor fi recomandate chiar de catre IBM.