In cursul zilei de ieri va spuneam ca Apple a lansat o versiune redesenata a forumului de asistenta care nu doar ca aduce designul in ton cu noile idei din cadrul departamentului condus de Jony Ive, ci si ofera cateva functii noi care vor ajuta utilizatorii sa descopere mult mai rapid daca problemele pe care le intampina au mai fost dezbatute sau daca trebuie sa lase un mesaj nou.Acea schimbare ar face parte dintr-o lunga serie de imbunatatiri pe care le pregateste Apple pentru pachetul AppleCare+. ID-urile Apple si asistenta iOS, potrivit celor de la 9to5Mac care citeaza surse ce prefera sa isi pastreze anonimatul. Se pare ca vicepresedintele Apple si directorul departamentului AppleCare si Asistenta Tehnica, Tara Bunch, a organizat recent o intalnire cu cativa angajati AppleCare carora le-a prezentat cateva dintre planurile viitoare pe care le are compania in legatura cu produsele de care ei se ocupa.
Doamna Bunch ainceput prin a le vorbi angajatilor despre cifrele grozave legate de satisfactia consumatorilor care au cumparat pachetele AppleCare, dar a spus ca exista loc si de mai bine in ceea ce priveste asistenta. Unul dintre elementele pe care echipa condusa de Tara Bunch se vor concentra pe viitor este AppleCare+, planul de protectie dedicat iPhone si iPad care acopera stricaciunile accidentale, ofera asistenta dedicata si extinde garantia dispozitivelor cu iOS la doi ani. Acest program disponibil numai in magazinele Apple a inregistrat 30 de milioane de accesari, generand venituri de 2 miliarde de dolari pentru compania Apple. Dat fiind faptul ca multi dintre cleinti sunt interesati de AppleCare+, Apple doreste sa extinda perioada de timp in care clientul se poate decide daca sa cumpere pachetul de la 30 de zile (cat este in prezent) pana la 60 de zile, timp calculat de la data achizitiei dispozitivului. De asemenea, Apple isi doreste sa transforme AppleCare+ intr-un serviciu pe baza de abonament la care se pot inscrie cei care au un ID Apple (in prezent este necesar sa comanzi pachetul dintr-un magazin Apple cu amanuntul sau online). AppleCare+ ar putea fi acoperi si la situatiile in care dispozitivele sunt pierdute sau furate, deoarece multi dintre operatori ofera asigurare in astfel de cazuri, iar Apple trebuie sa ramana competitiva.
In ceea ce priveste partea de asistenta, Apple urmeaza sa implementeze o caracteristica noua care ar permite tehnicienilor contactati de utilizatori sa isi partajeze ecranele pe dispozitivele cu iOS sau OS X ale utilizatorilor astfel incat sa poata corecta ori diagnostica problema aparuta inainte ca utilizatorul sa mearga intr-un service. Alaturi de asistenta prin chat 24/7 introdusa anul trecut, Apple doreste sa implementeze asistenta telefonica 24/7 pentru clienti.
La final, Bunch le-a spus subordonatilor ca ii asteapta un “Super Bowl” (n.r. meciul pentru campionat al NFL pe care il urmareste o America intreaga) in toamna, referindu-se desigur la lansarile de noi produse. Ea vine sa confirme o informatie venita de la un vicepresedinte executiv al Apple, Eddy Cue, care spunea ca anul acesta compania americana va lansa cea mai grozava serie de produse pe care a vazut-o el in ultimii 25 de ani la Apple.