Anul trecut va spuneam ca prestigioasa companie care studiaza satisfactia consumatorilor pentru diferite categorii de produse, J.D. Power’s and Associates, a numit intr-un mod complet dubios tabletele Samsung ca fiind cele care genereaza cea mai mare satisfactie in randul consumatorilor. In 2014, lucrurile se schimba din nou, iar in cel mai recent studiu privind satisfactia consumatorilor generata de tabletele diferitor comercianti care activeaza pe piata americana, cei de la J.D. Power’s au numit din nou Apple ca fiind producatorul a carui tablete sunt cele mai satisfacatoare. Apple a primit o evaluare de cinci stele, din tot atatea maxim posibile, si a obtinut un scor de 830 din 1.000, terminand oarecum la o distanta apropriata de compania rivala Samsung care a obtinut un scor de 822 puncte si doar 3 stele.
Studiul de anul acesta a fost efectuat pe 2.513 posesori de tablete, descoperindu-se astfel ca Apple conduce concurenta in patru din cele cinci categorii masurate – performanta, usurinta de utilizare, caracteristicile si designul. Singura categorie in care Apple este clar devansata este pretul, fiind din nou deloc surprinzator avand in vedere faptul ca iPad are un pret de pornire de 299 €. Merita mentionat ca satisfactia generala a consumatorilor de pe piata de tablete a cunoscut o scadere cu 18 punct fata de anul 2012, iar acest lucru se datoreaza in principal modului de configurare si utilizare tot mai dificil al tabletelor.
Din nou, pretul este cea mai importanta carcteristica pentru consumatori atunci cand isi cumpara o tableta, aceasta fiind urmata de caracteristicile produsului si de reputatia brand-ului.
Recent, Apple a fost declarata compania ale carei telefoane genereaza cea mai mare satisfactie in randul tuturor dispozitivelor aflate in ofertele operatorilor americani. iPhone a castigat 8 ani la randul premiul pentru cea mai mare satisfactie generata in randul consumatorilor, nefiind practic depasit niciodata de la lansare in acest top.