Iata cum va revolutiona Angela Ahrendts experienta utilizatorilor din magazinele Apple

Apple Store Stanford. Imagine via Apple.
Apple Store Stanford. Imagine via Apple.

Companiei Apple ii lipseste de cativa ani un lider dedicat diviziei de magazine cu amanuntul, acestea reprezentand un element extrem de important in ceea ce priveste vanzarea de produse si cresterea satisfactiei consumatorilor. Primul director al magazinelor care si-au facut aparitia pe data de 19 a lunii mai 2001 a fost Steve Jobs, care l-a angajat la scurt timp dupa, in aceasta, pozitie pe Ron Johnson. Dupa o perioada de aproape 11 ani de conducere a magazinelor companiei din Cupertino, inaintea mortii lui Steve Jobs, Ron Johnson si-a prezentat demisia in fata cofondatorului companiei americane, chiar la el acasa, alegand sa fie director executiv al unei alte companii. Plecarea lui Johnson, omul care a raspandit magazinele Apple in multiple locatii de pe glob si le-a creat in modul in care arata si acum, a reprezentat o pierdere importanta pentru echipa condusa de Tim Cook.[quote_center]Apple Store – 2 ani fara conducere[/quote_center]

Unul dintre primii pasi gresiti facuti de catre Tim Cook ca si director general al companiei Apple a fost sa il puna pe John Browett, care s-a ocupat mult timp de operatiunile companiei, in fruntea diviziei de retail a Apple. Nu doar clientii au vazut venirea lui Browett ca si o mare problema, privind-o cu mult scepticism, ci si angajatii. Dar Tim Cook a declarat ca el este cea mai buna alegere pe care o putea lua. Ca urmare a problemelor tot mai mari pe care le-a avut la Apple, in doar 6 luni, Browett a fost fortat sa paraseasca functia de lider a magazinelor online si cu amanuntul al Apple.

Create dupa viziunea lui Steve Jobs si a lui Ron Johnson, magazinele Apple au setat un nou standard al calitatii si experientei generate de magazinele de produse electronice. O experienta care a ramas ne modificata de mai bine de un deceniu. Nu este de mirare faptul ca, in ciuda cresterii vanzarilor si profitului, dar si a atingerii unor recorduri, magazinele Apple sunt privite in prezent de multi ca stagnand in ceea ce priveste modul in care arata, experienta si caracteristicile oferite consumatorilor care intra sa le viziteze si sa cumpere noi dispozitive. Astfel s-a ajuns la concluzia ca trebuie facuta o schimbare, schimbare de care doar un expert in domeniu este capabil. Fara a mai avea indicatii de la Steve Jobs, Tim Cook este incepand de anul acesta liber sa ia, cu acordul echipei administrative, ce decizii doreste si sa conduca Apple asa cum considera el ca ar fi mai bine. Asa a ajuns la Apple Angela Ahrendts, fostul director general al casei de moda britanice Burberry, care, incepand cu luna mai a anului in curs, ocupa functia de vicepresedinte executiv si director al departamentului magazine online si cu amanuntul.

[quote_right]Magazinele Apple – un nou inceput[/quote_right]Cu toate ca s-a instalat de numai trei saptamani in functie, si ca incearca sa invete modul in care se poate integra in echipa administrativa a Apple si cultura acestei companii create de Jobs, Angela Ahrendts a facut multiple vizite si a ascultat parerile diferitor directori de magazine, pentru a afla ce modificari trebuiesc facute. Asa a ajuns la concluzia, potrivit 9to5Mac, ca Apple trebuie sa aibă o prezenta mai proeminenta in China (si nu numai), sa aduca platile de pe mobil si sa schimbe complet experienta utilizatorilor care le viziteaza.

Apple Store Shanghai, China. Imagine via obamapacman
Apple Store Shanghai, China. Imagine via obamapacman

In ceea ce priveste prezenta Apple in diferite tari din jurul lumii, Angela Ahrendts isi doreste sa schimbe usor componenta echipei pe care o conduce, aducand noi persoane sau schimband rolurile oamenilor actuali pentru a avea in pozitii cheie persoane cu care se intelege mai bine si care vor putea sa o ajute in incercarea de a transforma magazinele companiei din Cupertino. China este de departe tara careia Angela Ahrendts doreste sa ii acorde cea mai mare atentie, crezand ca ea va avea o contributie uriasa asupra modului in care ar putea evolua, in sens pozitiv, vanzarile companiei si succesul produselor ei. Noua vicepresedinta din cadrul Apple doreste sa aduca un nou director pentru magazinele cu amanuntul din China si sa le transforme dupa gusturile chinezilor. Mai mult decat atat, toate magazinele Apple ar putea aduce elemente luate din cultura chineza, firma americana dorind sa fie cat mai prietenoasa cu clientii veniti dintr-una din tarile bogate ale lumii.

Sursa imagine: The Verge
Sursa imagine: The Verge

A doua schimbare importanta pe care doreste sa o faca Angela Ahrendts ar fi legata, potrivit persoanelor care cunosc planurile ei, de modul in care sunt vandute dispozitivele. Vizitand numeroase magazine de la instalarea in noua functie si descoperind dedesubturile lor, Angela isi doreste sa imbunatateasca serviciul prin telefon al magazinelor, configurarea personala a dispozitivelor si programul de schimbare a terminalelor iPhone. De asemenea, vicepresedintele Apple mai este interesat de tehnologia iBeacon pentru localizarae si interactionarea cu clientii. Asadar, Angela isi doreste sa puna bazele viitorului serviciu de plati pentru mobil pe care se zvoneste ca Apple intentioneaza sa il aduca utilizatorilor in curand. Se doreste o imbunatatire a sistemului de plati de pe mobil atat in magazinele cu amanuntul cat si in cele online ale Apple, noua conducere dorindu-si o experienta mai buna pentru consumatori.

Al treilea aspect, si poate cel mai important, pe care Angela Agrendts doreste sa il imbunatateasca in cadrul Apple este legat de experienta de vanzare a produselor. De la modul in care clientul gaseste produsul pe care doreste sa il cumpere, pana la cel in care el discuta despre produs cu angajatii Apple si la cel in care el il va plati, experienta in magazine urmeaza sa fie complet schimbata. Cum spuneam si anterior, magazinele Apple au ramas neschimbate de mai bine de 10 ani, perioada in care au fost lansate numeroase produse grozave si in care Apple a ajuns sa comercializeze de la o singura categorie de produse, mult mai multe. Chiar daca magazinele Apple nu vor arata chiar ca si cele ale Burberry – evident – ele vor fi schimbate pentru a atrage consumatorii si a-i face sa le viziteze mai des.

Legat de modul in care Angela este vazuta in prezent de angajatii cu care a intrat in contact, acestia o descriu ca fiind o persoana „calda si sincera”, „onesta” si „pasionata” de ceea ce face. Un director spune despre ea chiar ca este „atat de Apple”. Modul in care ea interactioneaza cu oamenii din cadrul companiei, indiferent de pozitia lor ierarhica, este unul placut, iar pasiunea pentru produsele Apple si increderea pe care o are in aceasta companie o vor face cu siguranta sa ramana in aceasta pozitie mai mult decat Browett si sa faca schimbarile de care magazinele Apple au nevoie, modificand ceea ce stim noi acum despre ele cu lucruri complet noi.

Alex Popahttps://itutorial.ro
Redactor-șef și fondatorul iTutorial.ro.

Sugestii de articole

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare

URMĂREȘTE-NE

21,100FaniÎmi place
8,531CititoriConectați-vă
374CititoriConectați-vă
92AbonațiAbonați-vă

Cele mai recente articole

macOS 10.15.6 Catalina beta 1 a fost lansat pentru Mac

Apple a lansat luni seară macOS 10.15.6 Catalina beta 1 pentru dezvoltatorii de aplicații. Această actualizare sosește la o săptămână distanță de versiunea finală...

iOS 13.5.5 și iPadOS 13.5.5 beta 1 au fost lansate de către Apple

Apple a lansat luni seară iOS 13.5.5 beta 1 și iPadOS 13.5.5 beta 1 pentru dezvoltatorii de aplicații. Noile versiuni de prelansare sosesc la...

Apple a lansat o actualizare suplimentara pentru macOS Catalina 10.15.5 și Actualizare de securitate pentru macOS High Sierra

Apple a lansat în această seară o actualizare suplimentara pentru macOS 10.15.5 și Actualizare de securitate 2020-003 pentru macOS High Sierra 10.13.6. Aceste două...

Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți din lumea Apple?

Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a primi pe e-mail ultimele articole publicate pe iTutorial.ro!

*După ce ai completat adresa de e-mail și apăsat butonul „MĂ ABONEZ”, vei primi pe acea adresă de e-mail un mesaj în care va trebui să confirmi înscrierea la newsletter-ul nostru.