Compania Apple a facut recent o noua schimbare a politicii magazinului virtual de aplicatii, App Store. Incepand de acum cel mai mare magazin de aplicatii nu va mai permite clientilor sa reinstaleze sau sa actualizeze aplicatii de pe App Store a caror suma a fost rambursata. Noua politica a fost extinsa si pe Mac App Store, asa ca nu vorbim despre o eroare temporara.
Cu toate ca pare cat se poate de normala situatia de acum, ea nu a fost dintotdeauna asa. In trecut, clientii App Store aveau permisiunea de a continua actualizarea sau reinstalarea aplicatiilor chiar si in conditiile in care au primit inapoi suma cheltuita pe ele, ceea ce inseamna ca iti puteai cumpara o aplicatie, cere inapoi banii pe ea, si continua sa o folosesti fara nicio problema. Acum, in momentul in care vei incerca sa faci acest lucru, un mesaj de atentionare, precum cel de mai sus, va aparea pe ecran si te va opri sa faci totul in mod gratuit. Desigur, chiar si dupa o restituire, aplicatiile in cauza vor putea ramane instalate pe dispozitivele utilizatorilor.
Pentru a obtine o restituire a sumei cheltuite pe aplicatie, utilizatorii nu au un sistem automatic, ci unul destul de complicat prin care trebuie sa acceseze butonul “Report a problem” (Raporteaza o problema) din pagina de administrare a contului, sectiunea “Purchases” (Cumparaturi) si sa completeze un formular pentru rambursare.