Atunci cand Apple a ales sa pastreze in vanzare iPhone 4s si sa lanseze iPhone 5c multa lume se intreba de ce compania americana a ales sa faca aceste mutari si era reticenta in privinta succesului pe viitor al acestor doua produse. Vanzarile dispozitivelor care ar trebui sa fie destinate pietei de telefoane ieftine, dar care au pret de iPhone, au fost laudate de Apple pe parcursul intregii teleconferinte organizata in cursul noptii trecute. Daca vanzarile de iPhone 5c poate ca nu au ajuns inca la nivelul asteptarilor oficialilor companiei americane, cele ale iPhone 4s i-au luat prin surprindere, cu toate ca vorbim despre un model de iPhone cu ecran de “doar” 3,5 inch si hardware potrivit pentru anul 2011 (anul lansarii).
Pentru a explica gandirea companiei atunci cand vine vorba de mentionerea pe piata a unor dispozitive iPhone mai ieftine, Tim Cook ne-a sugerat ca ele sunt vitale in lupta cu piata dominata de dispozitive ieftine cu Android OS. Daca iPhone 5s domina fara drept de apel piata telefoanelor premium, iPhone 4s si iPhone 5c incep si ele sa inregistreze vanzari mai bune si sa domine anumite produse cu Android. Vorbind despre utilizatorii care achizitioneaza cele doua modele de iPhone, acestia sunt in mare parte fosti posesori de dispozitive cu Android, 62% dintre noii posesori de iPhone 4s detinand inainte un astfel de dispozitiv, in timp ce 60% dintre posesorii noi de iPhone 5c au avut inainte un telefon cu Android OS.
Practic, strategia de a aduce iPhone 5c pe piata nu a fost atat de dezastruoasa si chiar daca el nu a generat vanzarile mari asteptate de oficialii companiei din Cupertino, isi atinge incet scopul de a atrage consumatorii Android pe platforma iOS.