J.D.Power este una dintre cele mai prestigioase firme de sondare, iar unul dintre premiile oferite companiilor este pentru satisfactia utilizatorilor, calculata dupa diferiti parametri. Opt ani la rand, adica de la lansare si pana in prezent, iPhone a primit premiul pentru cea mai buna satisfactie generata in randul consumatorilor, iar acum J.D.Power ii acorda companiei Apple un nou premiu pentru telefonul sau inteligent.
Dupa ce respondentii la studiul privind satisfactia oferita de telefoanele comercializate de cei mai mari operatori din Statele Unite: AT&T, Verizon, Sprint si T-Mobile, au oferit de la 1 la 5 puncte pentru fiecare parametru masurat – performanta, design fizic, caracteristici si usurinta cu care poate fi folosit, cei de la J.D.Power au ajuns la concluzia ca Apple este producatorul care ofera cea mai buna satisfactie in randul consumatorilor americani. Daca in trevut distanta era mare, acum Samsung a venit tare din urma si in majoritatea cazurilor s-a situat foarte aproape de Apple, terminand la o distanta mica de compania din Cupertino in acest studiu.
Mai mult decat atat, cei de la J.D. Power au inclus in cel mai nou studiu al lor cele mai cerute caracteristici pe care consumatorii si le doresc in noile dispozitive. In mod surprinzator, ecranul mai mare nu se mai afla in topul cerintelor, consumatorii dorindu-si un sistem de control voce unitar, senzori integrati care sa poata urmari temperatura, lumina si zgomotele pentru personalizarea configurarilor in functie de ambianta si un sistem de recunoastere faciala si securitate biometrica.
Studiul a fost realizat in perioada septembrie 2013 si februarie 2014 pe un esantion de 13.237 de utilizatori de telefoane inteligente care au detinut actualul dispozitiv mai putin de un an si sunt clienti ai unuia dintre cei patru operatori. Anul trecut cei de la J.D. Power au ridicat un mare semn de intrebare dupa ce au clasat in mod aberant tabletele Samsung pe primul loc in topul privind satisfactia utilizatorilor, doar pentru ca au un pret mai mic decat iPad.