Apple a anuntat recent initierea unui program de rechemare a unor dispozitive iPhone 5 in service-uri din cauza problemelor descoperite la butonul inactiv/activ (butonul power) care afecteaza pe o parte dintre utilizatori. Daca pana acum dispozitivele iPhone 5 ale caror utilizatori sesizau probleme cu acest buton erau schimbate de indata in service, multumita noului program, Apple va inlocui doar componenta defecta, nu si intregul dispozitiv.
Compania americana a creat o pagina de asistenta speciala pentru rechemarea consumtaorilor care pot sa introduca numarul serial al dispozitivului iPhone 5 pentru a vedea daca face parte din lotul terminalelor cu acest buton defect. Problema butonului genereaza fie oprirea functionarii sale sau functionarea intermitenta, si ea afecteaza un “procent mic de dispozitive”.
Va recomand sa introduceti numarul serial (il gasiti in Configurari>General>Informatii>Numar serial) al dispozitivului iPhone 5 in aceasta pagina Apple chiar daca pana acum nu ati sesizat probleme prea importante cu functionarea lui. Eu, spre exemplu, chiar daca nu am sesizat pana acum probleme importante de functionare ale butonului inactiv/activ al dispozitivului iPhone 5, am vazut ca el este eligibil pentru a-i fi schimbata aceasta componenta.
Daca site-ul Apple va spune ca dispozitivul iPhone al carui numar serial l-ati introdus face parte din lotul dispozitivelor cu probleme, va trebui sa il duceti intr-un magazin Apple (nu exista in Romania) sau la un service autorizat Apple (iStyle, Cordon Electronics sau Noumax sunt singurele service-uri autorizate Apple din tara noastra), angajatii din aceste service-uri trimitand dispozitivul mai departe intr-un Centru de Reparare Apple unde ii va fi schimbata componenta. Trebuie stiut ca magazinele vor avea dispozitive iPhone 5 cu stocare de 16 GB pe care le vor oferi clientilor ale caror dispozitive iPhone se afla in service.
Retineti ca dispozitivul iPhone 5 trebuie sa functioneze, sa fie actualizat la iOS 7, sa nu aiba lovituri care sa impiedice procesul de schimbare a butonului (cum ar fi ecranul spart) si nu trebuie sa fie mai vechi de doi ani de la data achizitiei (daca l-ati cumparat imediat dupa ce a aparut, inseamna ca mai aveti cinci luni pana cand puteti sa remediati problema gratuit). Daca dispozitivul iPhone se afla in garantia oferita de operator, retineti ca trebuie sa contactati tot un service Apple pentru ca problema sa fie remediata, intrucat costurile de reparatie sunt suportate de compania americana. Daca ati platit pentru a remedia o problema legata de butonul inactiv/activ pe iPhone 5, atunci Apple va returna costurile de reparatie.