Lansand iTunes Radio, compania Apple se astepta ca va creste considerabil numarul de descarcari de muzica in iTunes Store, dar in cele din urma lucrurile nu s-au intamplat tocmai asa. Potrivit celor de la Billboard Apple ia in calcul efectuarea unor modificari radicale privind iTunes si politica legata de acest serviciu, intentionand sa transforme iTunes Radio intr-un serviciu de muzica la cerere similar Spotify, dar si sa introduca aplicatia iTunes pe Android. Aceste informatii se potrivesc cu altele aparute luna trecuta care ne indicau aceleasi modificari.
Potrivit unor estimari, numai 1 sau 2 procente dintre ascultatorii iTunes Radio cumpara melodii din iTunes folosind butoanele speciale afisate in timpul redarii melodiilor, astfel ca serviciul nu a ajutat la cresterea vanzarilor de muzica, ce au inregistrat scaderi cu 5,7 % in 2013. In continuare iTunes inregistreaza 40 % din veniturile provenite din vanzarea de muzica in Statele Unite, iar iTunes Radio este al treilea cel mai mare serviciu de streaming din SUA, dupa Pandora si iHeartRadio. Cu toate acesta, serviciul de streaming audio al Apple nu a generat cresterea de vanzari la care Apple se asepta.
Potrivit noii informatii venite de la Billboard, care citeaza directori apropriati de planurile companiei Apple, in prezent in interiorul firmei se dezbat impreuna cu partenerii metode de crestere a vanzarilor de muzica si de atragere mai multor persoane catre serviciile de streaming audio. Partenerii din industria muzicala a companiei Apple nu sunt tocmai multumiti de succesul avut pana acum de iTunes Radio, iar ca urmare a solicitarilor facute am putea vedea in curand un iTunes Radio cu caracteristici asemanatoare Spotify. In cazul in care nu stiati, SPotify permite utilizatorilor sa selecteze melodiile pe care doresc sa le asculte, platind pentru acestea o taxa lunara. In comparatie, iTunes Radio permite utilizatorilor doar sa creeze posturi de radio in functie de preferinte, acestea redand apoi melodii aleatorii potrivit criterilui selectat.