
Compania Apple lucreaza in prezent la un ceas inteligent care urmeaza sa revolutioneze o noua industrie, iar pentru ca produsul lor sa fie unul de calitate, spre deosebire de multe alte asa-zise ceasuri inteligente, americanii fac multe angajari aducand in echipa iWatch (n.r. posibila denumire a ceasului) oameni cu experienta in dezvoltarea ceasurilor sau a unor tehnologii care ar putea fi implementate in viitorul dispozitiv. Lansarea unui ceas inteligent de catre Apple ii poate ingrijora pe producatorii de ceasuri clasice, pentru ca in curand piata ar putea fi mai atrasa de dispozitivele purtabile inteligente decat de cele care afiseaza numai ora si data, sau cel putin asta ne indica o serie de declaratii ale unor reprezentanti ai companiilor elvetiene de ceasuri.
Se pare ca Apple incearca sa obtina informatii pretioase de la producatorii de ceasuri elvetieni care au experienta de zeci de ani atat in ceea ce priveste partea mecanica, cat si metalurgia, scrie Financial Times. Desi compania din Cupertino ar fi purtat discutii cu cateva companii de pe taramul ceasurilor de calitate, producatorii nu ar fi fost prea interesati sa colaboreze cu firma americana.
Financial Times citeaza pe presedintele consiliului de administratie al Swatch, Nick Hayek, care confirma ca firma sa a purtat discutii cu mai multe companii despre produsele purtabile, una dintre acestea fiind Apple. Cu toate acestea, firma sa nu este interesata sa incheie parteneriate cu niciuna dintre companii, deoarece isi doreste sa protejeze creatiile proprii si experienta in crearea unui design ergonomic, durabil si a unei durate de viata a bateriei remarcabil de mari. Hayek ajunge pana intr-acolo incat critica iWatch, cu toate ca produsul nu a fost inca lansat si nici confirmat oficial de Apple, sustinand ca ceasurile inteligente nu vor fi urmatoarea “revolutie” a Apple. Practic, Swatch este foarte increzatoare in fortele proprii si in faptul ca ceasurile inteligente nu vor avea vreodata succes in fata celor clasice.
Presedintele departamentului de Ceasuri si Bijuterii al prestigioasei companii LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) este si el citat, sustinand ca Apple a incercat fara succes sa racoleze angajati ai brandului Hublot, precum si ai altor parteneri ai firmei sale care produc componente pentru ceasurile de lux.
In urma cu cateva saptamani aparuse un zvon conform caruia Apple isi doreste sa achizitioneze drepturile pentru a include expresia inregistrata “Swiss made” pe viitorul iWatch. Este foarte posibil ca Apple impreuna cu alti producatori asemanatori sa incerce sa obtina cat mai multe informatii legate de ceasuri pentru a lansa un produs de o calitate cat mai buna, asa ca declaratiile oficialilor companiilor elvetiene nu pot fi excluse. Cu toate acestea imi vine destul de greu sa cred ca angajatii incoruptibili, refuzand categoric colaborarea cu o firma care si-ar permite sa ii remunereze cel putin la fel de bine precum compania la care sunt angajati. Pentru producerea unui ceas inteligent nu este nevoie numai de software (asa cum au inteles producatorii ceasurilor inteligente existente pe piata), ci si de un hardware capabil si de tehnologii dezvoltate si imbunatatite ani la randul, iar pentru a le obtine compania americana are nevoie de producatorii din domeniu.