
Apple a incheiat de curand un acord cu Comisia Federala de Comert din Statele Unite privind situatia cumparaturilor din aplicatii (in-app purchases), compania americana fiind nevoita sa faca diferite concesii pentru a evita mai multe procese si plata unor sume mari de bani. Ca urmare a acelui acord, compania americana a facut diferite modificari ale modului in care functioneaza sistemul de cumparaturi din aplicatii, totul pentru a se asigura ca toti utilizatorii vor sti de la bun inceput cum functioneaza acesta pe dispozitivele cu iOS si nu numai. Ei bine, una dintre masurile luate de compania Apple mai mult de nevoie este contactarea utilizatorilor iTunes prin e-mail pentru a-i anunta cum pot sa obtina o restituire a banilor cheltuiti pe anumite cumparaturi din aplicatii, in cazul in care considera ca acestea au fost facute accidental (de copii).
E-mailurile trimise de compania americana par sa tinteasca numai utilizatorii care au efectuat recent cumparaturi din aplicatii, iar ele au scopul de a-i informa pe acestia. Apple mentioneaza ca una dintre situatiile eligibile pentru restituire este aceea in care cumparaturile din aplicatii au fost efectuate de minori fara stiinta parintilor, in ultimele luni de zile existand un numar mare de parinti care au acuzat compania Apple de faptul ca App Store a permis copiilor lor sa efectueze cumparaturi de sute sau chiar mii de dolari.
Fiindca iOS 7.1 aduce masurile suplimentare de control parental solicitate de Comisia Federala de Comert din Statele Unite, iar toti utilizatorii trebuie sa isi exprime consimtamantul privind cumparaturile din aplicatii inainte de a descarca primul pachet, Apple nu va mai oferi atat de usor restituirea sumelor catre clientii nemultumiti intrucat considera ca au la dispozitie toate instrumentele pentru a preveni situatiile neplacute. Astfel, utilizatorii a caror copii au efectuat cumparaturi din aplicatii fara ca ei sa stie, vor putea trimite pana pe 15 aprilie 2015 cereri de restituire a banilor cheltuiti accidental, angajatii companiei urmand sa revizuiasca si sa acorde, daca cererea va fi considerata intemeiata, restituirea sumei cerute.
Apple a inapoiat pana acum sume mari de bani catre utilizatorii neatenti si pare sa o faca si in viitor, cu toate ca in iOS exista suficiente optiuni care permit prevenirea acestor situatii. In iOS 7.1, Apple a adaugat un mesaj de atentionare privind fereastra de 15 minute care permite utilizatorilor sa cumpere continut din App Store, iTunes Store sau iBookstore fara a fi nevoiti sa mai introduca parola in acest interval de timp. Tot in iOS 7.1, aceasta fereastra poate fi dezactivata (citeste mai multe despre cum poti dezactiva fereastra de 15 minute pentru cumparaturile din App Store direct de pe iPhone si iPad).
[quote_box_center]Dear iTunes account owner,
Apple is committed to providing parents and kids with a great experience on the App Store. We review all app content before allowing it on our store, provide a wide range of age-appropriate content, and include parental controls in iOS to make it easy for parents to restrict or disable access to content.
We’ve heard from some customers that it was too easy for their kids to make in-app purchases. As a result, we’ve improved controls for parents so they can better manage their children’s purchases, or restrict them entirely. Additionally, we are offering refunds in certain cases.
Please follow the steps to submit a refund request:
Find your in-app purchase records. Check your email for iTunes receipts or use a computer to sign in to your iTunes account and view your Purchase History.
Use this link to submit your refund request to Apple.
Provide the requested information and enter “Refund for in-App Purchases made by a minor” in the Details section.
Apple will review your request and contact you via email about your refund status. All refund requests must be submitted no later than April 15, 2015.[/quote_box_center]