Apple s-a facut cunoscuta in intreaga lume prin politica stricta in ceea ce priveste serviciile pe care le ofera, totul fiind facut in asa fel incat utilizatorii sa aiba o experienta cat mai placuta in magazinele sau service-urile lor. Politica de inlocuire gratuita a terminalelor cu defecte hardware – care nu sunt provocate de utilizator – care erau aflate in garantie facea parte din gandirea lor pana in urma cu cateva luni cand s-a luat decizia de a inlocui direct in magazinele sau service-urile autorizate anumite elemente hardware defecte ale iPhone-urilor. O parte dintre utilizatori nu a fost multumita de noua politica, deoarece cred ca terminalele Apple sunt scumpe si ca ar fi meritat efortul celor de la Apple de a inlocui terminalele lor cu unele restaurate. In schimb, alti utilizatori au fost extrem de multumiti, deoarece Apple le permite acum sa inlocuiasca numai elementul hardware cu defect, ceea ce inseamna ca, in conditiile in care terminalul nu mai este in garantie sau defectul a fost provocat de utilizator, consumatorul va trebui sa scoata din buzunar o suma mult mai mica pentru repararea acelui defect, decat ar fi scos pentru inlocuirea completa a terminalului.
Angajatii companiei din Cupertino considera ca miscarea a fost una buna astfel incat au luat decizia de a extinde programul si la noile terminale iPhone 5s si iPhone 5c. In perioada urmatoare programul extins va fi aplicat, iar in magazinele Apple sau in service-urile autorizate vor fi inlocuite anumite componente ale noilor generatii de iPhone, ceea ce inseamna ca nu va mai fi nevoie ca angajatii Apple sa schimbe complet unitatile de iPhone 5s sau iPhone 5c cu defecte sau alte probleme. Apple va dota propriile magazine cu masinarii speciale capabile sa calibreze ecranele inlocuite, procedura de inlocuire a unui ecran de iPhone 5s sau iPhone 5c urmand a costa 149 $, o suma semnificativ mai mica decat cele cateva sute de dolari ceruti pentru inlocuirea completa a unui iPhone cu ecran stricat sau spart.
Pe langa ecrane, angajatii Apple vor putea inlocui butoanele pentru volum, motorul vibrator, camera iSight principala si sistemul de difuzoare de pe iPhone 5s sau iPhone 5c. Chiar daca magazinele Apple vor putea inlocui butonul principal conventional de pe iPhone 5c, este foarte putin probabil sa il poata inlocui si pe cel cu Touch ID din iPhone 5s, mai multe detalii fiind explicate in acest articol.
Clientii Apple care au achitat pachetul AppleCare+ vor beneficia gratuit de inlocuirea oricaror componente care sunt defecte, costurile fiind aplicate numai pentru utilizatorii a caror terminale nu sunt in garantie sau au defecte provocate de ei. Apple va mai oferi posibilitatea de a inlocui clientilor a caror iPhone-uri nu mai sunt in garantie diverse alte componente hardware. Spre exemplu, inlocuirea bateriei va costa 79 $, in timp ce inlocuirea butonului Home din iPhone 5c va costra 29 $.
Inlocuirea ecranului unui iPhone in magazinele Apple ar putea dura in jur de o ora (uneori chiar 30 de minute), dar timpul este oricum mult mai mic decat sincronizarea, efectuarea unui backup si instalarea continutului pe un terminal nou inlocuit. Cred ca multi dintre clientii Apple (mai ales cei a caror terminale nu mai sunt in garantie sau care au provocat defectele terminalului) vor fi bucurosi de extinderea noii politici.
Sursa: 9to5Mac