In urma cu aproape o luna v-am spus intr-un articol ca Apple ar urma sa aduca modificari importante serviciului AppleCare si politicii de oferire a garantiei pentru iOS device-uri. In ceea ce priveste politica de oferire a Apple, va spuneam ca acestia vor incepe sa repare iPhone-urile direct in service-uri contra unei sume de bani si vorbeam pe atunci de terminalele iesite din garantie. Astazi, cei de la MacRumors au venit cu un nou raport prin care ne informeaza ca cei din Cupertino au inceput deja sa permita angajatiilor din service-urile autorizate sa schimbe ecranele iPhone 5 contra sumei de 149 $, acest lucru fiind posibil atat pentru cei care au cumparat un pachet AppleCare+ cat si pentru cei care nu au facut acest lucru.
In trecut, Apple schimba, cu terminale refbushed, terminalele stricate care erau aflate in garantie (gratuit) sau contra sumei de 229 $, in cazul in care produsul era iesit din garantie sau stricaciunea era produsa de utilizator. Un device refurbished este un device folosit de cineva o anumita perioada de timp care in urma unei stricaciuni a fost trimis catre Apple, acestia reparand defectul si reverificand toate componentele, punandu-l mai apoi spre revanzare sau oferindu-l altor clienti a caror terminal cu specificatii identice s-a defectat. Terminalele refurbished ar trebui sa se comporte ca unele noi dupa multele teste pe care Apple le pretinde, dar acest lucru nu se intampla intotdeauna si, de obicei, cand iti este schimbat un device in garantie cu unul refurbished, acesta din urma are probleme.
Suma economisita de Apple pentru repararea produselor in service-uri este estimata la 1 miliard de dolari pe an, suma care motiveaza pe oricine sa nu faca pe plac tuturor clientiilor. Oricum, daca vorbim despre ecrane, acestea de obicei sunt sparte de utilizatori si oricum trebuie platit pentru ca Apple sa schimbe produsul, deoarece o astfel de defectiune este cauzata de utilizator si nu este acoperita de garantie. Este drept ca unele device-uri vin cu diverse probleme ale ecranelor care nu sunt cauzate de utilizatori, cum ar fi pixelii blocati sau probleme ale multitouch-ului, si care ar fi acoperite de garantie. In articolul blogului american nu este specificat daca terminalele a caror probleme sunt acoperite de garantie sunt schimbate cu unele noi sau sunt reparate.
Ramane de vazut impactul care il va avea aceasta modificare fata de utilizatori si ce probleme presupune repararea ecranelor in magazine. Oricum problema terminalelor stricate aflate in garantie a fost experimentata si de mine, produsul “nou” schimbat de service-ul Apple avand alte defectiuni si necesitand noi inlocuiri care parca nu se mai terminau. Masura vine in ajutorul celor care au spart ecranul iPhone-ului, deoarece ei vor plati mult mai putin pentru o reparatie.
Sursa: MacRumors