iRadio se aproprie cu pasi repezi de o lansare asteptata de cateva zeci, daca nu sute de milioane de utilizatori de iPhone, iPad si iPod touch. Serviciul de streaming audio al Apple ar urma sa fie prezentat lunea viitoare in cadrul conferintei principale de la WWDC 2013. Conform zvonurilor aparute pana in acest moment, Apple ar urma sa ofere serviciul iRadio gratuit posesorilor de iOS device-uri si cateva functii de control a melodiilor redate, avand astfel un atuu important in fata concurentei de la Pandora, Spotify sau mai nou Google. Dupa indelungile probleme create de casele de discuri, Apple ar fi incheiat in sfarsit un contract cu Warner Music la sfarsitul saptamanii trecute, care impreuna cu Universal Music ar urma sa fie principalele case de discuri care vor furniza muzica din iRadio.
Tot in aceasta saptamana v-am spus ca Apple ar urma sa integreze platforma iAd prin intermediul careia sa redea reclamele in timul stream-ului audio, totul pentru a reusi sa genereze banii necesari pentru plata caselor de discuri si pentru a avea un profit de pe urma acestui serviciu. Daca pana acum nu stiam cumva oferi Apple publicitatea, publicatia AdAge vine cu un nou zvon legat de iRadio adaugand mai multe detalii cu privire la integrarea iAd in radioul celor de la Apple. Surse implicate in acest proiect ar fi confirmat faptul ca Apple va oferi reclame atat audio care fie vor intrerupe streamul (cum este in cazul posturilor de radio traditionale), fie vor fi redate la inceputul streamului, cat si bannere clasice care vor afisa publicitatea in unele locuri din interfata aplicatiei.
Tinta serviciului de streaming audio al Apple, care conform articolului celor de la AdAge nu va oferi utilizatorilor posibilitatea de a cauta sau a reda anumite melodii, este sa genereze cat mai multe descarcari din iTunes. Un alt lucru interesant punctat de publicatie este faptul ca Sony Music, una din cele mai mari case de discuri din SUA care pune demult probleme Apple, ar urma sa incheie un acord cu cei din Cupertino cat mai curand.
Reclamele sunt un lucru urat de multi dintre utilizatori, dar foarte necesar pentru cei care ofera servicii, in speta Apple, deoarece sunt principalul mod de a genera veniturile necesare functionarii serviciului de streaming audio. Lansarea iRadio ar urma sa aiba loc saptamana viitoare la WWDC 2013.
Sursa: AdAge