Anual compania Millward Brown face un clasament al celor mai valoroase companii din lume bazandu-se pe intervievarea a peste un milion de consumatori din toata lumea si pe o analiza detaliata a afacerilor si a finantelor brand-urilor. Pentru cel de-al treilea an la rand, Apple a obtinut titlul de cel mai valoros brand din lume, valoarea sa crescand fata de anul precedent cu numai un procent. In momentul de fata compania Apple valoreaza, pe piata bursiera americana, aproape 450 $, din care 185 de miliarde de dolari valoreaza numai brand-ul companiei. Daca mai adaugam cei 150 de miliarde de dolari pe care Apple ii detine in conturile sale, popularitatea si reputatia companiei din Cupertino, atunci vom intelege de ce a primit acest titlu pentru al treilea an consecutiv.
Valoarea pe piata bursiera a Apple a atins anul trecut un record, depasind 700 $, dar asteptarile foarte mari ale consumatorilor legate de viitoarele produse ale companiei din Cupertino si analistii americani care au publicat numai predictii negative, au facut ca aceasta companie sa fie subevaluata. Oricum exista o diferenta importanta de ordinul zecilor de milioane de dolari intre Apple si companiile situate pe 2 si 3, Google, respectiv IBM.
Sursa: Milward Brown, via Marketing Week