[youtube=http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fDUKt_XgfJ4]
In cursul noptii trecute, compania Apple a publicat spotul publicitar “Music Every Day” promovarea iPhone. Aceasta reclama impreuna cu reclama intitulata Photos Every Day fac parte din ultima serie de spoturi publicitare, in care Apple nu mai pune accentul pe aplicatii, ci pe modul in care utilizatorii folosesc anumite functii ale iPhone. Asa cum spune si titlul, spotul publicitar este axat pe muzica, dar mai degraba pe modul in care diversi oameni, din diverse colturi ale lumii utilizeaza iPhone-urile pentru a asculta muzica atunci cand fac diverse lucruri.
Spre deosebire Apple, competitorii directi ai iPhone-ului au inteles ca cea mai buna promovare a produselor lor este atunci cand arati ce are altul mai rau, si nu atunci cand arati ce ai tu mai bun. “Reclamele” lor surprind batai in biserici intre fanatici, petreceri la piscina in care apar diverse persoane ce isi compara telefoanele, sau simple comparatii directe a terminalelor Apple cu terminalele lor, care desigur sunt puse in centrul atentiei prin faptul ca iOS device-urile nu pot sa faca niste lucruri (inutile), care defapt pot fi facute foarte simplu, chiar si mai bine, cu ajutorul aplicatiilor terte din App Store ce niciodata nu sunt puse la socoteala. Diferenta dintre o reclama eleganta a Apple si o comicarie facuta de Samsung, Nokia ori Microsoft este ca si peste o saptamana, si peste o luna vei tine minte ce ai vazut in reclama celor de la Apple, lucru care nu il putem spune despre competitori.
Din fericire, Apple s-a reintors la marketing-ul folosit in trecut, cu reclamele ce pun accentul pe modul in care un utilizator isi foloseste device-ul pentru a face diverse lucruri, lasand la o parte spoturile publicitare ce ne prezinta cateva zeci de aplicatii in 30 de secunde.
Sursa: YouTube