In ultimele zile Apple a pornit o adevarata ofensiva in ceea ce priveste marketing-ul, atacand in mod indirect producatorii de terminale cu Android, unde includem desigur si pe Samsung. In acest weekend, coreenii au prezentat Galaxy S 4, telefonul lor de top oferindu-i lui Apple oportunitatea de a ii ataca si de a incerca sa isi atraga mai multi clienti de partea lor. Dupa declaratiile pe cat de dure, pe atat de adevarate ale lui Phil Schiller la adresa Android si Samsung, Apple a publicat in interiorul paginii web de promovare a iPhone o noua sectiune intitulata “Why iPhone” prin care ne spune de ce ar trebui sa ne alegem iPhone si nu un alt smartphone. Sub sloganul “Exista iPhone. Si dupa exista orice altceva”, Apple ne prezinta cele mai bune motive pentru care ar trebui sa alegem produsul lor si nu pe cele ale concurentei.
Pentru inceput, Apple se lauda ca iPhone-ul a primit opt premii J.D. Power and Associates pentru gradul mare de satisfactie in randul clientelei. Materialele folosite si atentia foarte mare la detalii pentru fabricarea unui device atat de subtire si de performant, creeaza, conform celor din Cupertino, un produs premium de o calitate asemanatoare cu cea a unui ceas de calitate. Apple sustine in continuare ca Retina display-ul este cel mai bun ecran de pe piata – aici ne referindu-se nu numai la densitatea pixelilor, ci si la tehnologia in-cell si la culorile calibrate foarte bine. Bateria din iPhone este si ea laudata, in spatele autonomiei sale stand cipul A6 care administreaza foarte bine resursele si ofera o performanta remarcabila. Continuand, Apple afirma ca iPhone-ul este in top 3 cele mai utilizate camere foto in Flickr si ca are wireless si conectivitate LTE ultrarapide. App Store-ul este cel mai mare si cel mai sigur magazin de aplicatii din lume, oferindu-ne 800.000 de aplicatii verificate riguros de catre Apple, pentru ca utilizatorii sa nu intampine problemele de securitate. Apple sustine si ca iOS si iCloud sunt in spatele experientei de utilizare grozave, lor aluaturandu-li-se App Store, iTunes si toate celelalte functii pe care le intalnim numai pe iPhone. Si Siri este promovat de catre Apple, functionalitatea sa permitand utilizatorilor sa faca diverse lucruri fara a mai fi nevoie sa isi utilizeze mainile sau sa-si ia ochii de la trafic. La final, Apple lauda si faptul ca iPhone-ul este singurul smartphone care vine si cu suport din partea unor angajati specializati si ca orice problema ati intampina o puteti rezolva cu ajutorul lor.
In mare parte, Apple are dreptate cu tot ceea ce declara in noua pagina web si in email-urile trimise utilizatorilor, existand unele locuri in care declaratiile lor nu sunt tocmai in concordanta cu realitatea, cum ar fi autonomia care este nu chiar la fel de buna precum spun ei. Pe de alta parte, Apple trebuia sa isi schimbe usor strategia de marketing si sa isi promveze mai intens terminalele, deoarece au pierdut o cota importanta de piata in fata producatorilor de terminale Android ce si-au promovat device-urile agresiv si, lipsiti de scrupule, au indus de multe ori utilizatorii in eroare cu minciuni. Este evident ca Apple incearca sa ii combata, ca are forta necesara, dar pe langa marketing va trebui sa incerce sa vina cu mai multe noutati in ceea ce priveste produsele, deoarece multi utilizatori au ramas dezamagiti de faptul ca nu au mai venit cu nimic care sa ii surprinda.
Sursa: Apple