Implementarea unui cip NFC in iPhone 6 si iWatch nu poate decat sa confirme lansarea si a unui sistem de plati pentru mobil creat de compania americana special pentru posesorii de iPhone. In ultimele luni americanii au purtat negocieri cu diferite institutii bancare, emitatori de carduri de credit, dar si cu detailisti pentru a implementa sistemul si a-l adresa unui numar cat mai mare de consumatori posesori de iPhone.
Se pare ca firma din Cupertino a negociat cu mai multi emitatori de carduri de credit reducerea taxelor de tranzactionare prin intermediul acestui sistem astfel incat el sa devina cat mai atractiv cu putinta pentru consumatori. Potrivit Bank Innovation, Apple a incheiat deja parteneriate cu cateva institutii bancare din SUA, printre care se numara si American Express, Citigroup, Capital One, Bank of America si JP Morgan Chase, toti acestia acceptand reducerea taxelor tranzactiilor efectuate prin intremediul viitorului sistem.
In cazul in care nu stiati, bancile practica, de regula, doua tipuri de taxe pentru tranzactii. Prima se refera la situatiile in care cardul de credit fizic este prezent si este aplicata atunci cand consumatorul merge direct din magazin si cumpara un produs folosind cardul de credit pe care il are la el. Cea de-a doua se refera la situatiile in care cardul de credit nu este prezent si ea este aplicata la cumparaturile online, fiind mai mare decat cealalta pe diverse motive de securitate. Ei bine, Apple a reusit sa convinga bancile sa accepte taxa pentru cardul prezent atunci cand un consumator va face plata de pe dispozitivul iPhone prin intermediul sistemului Apple. Securitatea oferita de Touch ID si utilizarea cipului NFC ar fi convins bancile ca nu este necesara aplicarea unei taxe suplimentare pentru serviciul Apple mai ales ca iPhone va inlocui, practic, cardurile de credit.
Separat de taxele mai reduse pentru utilizatorii care vor cumpara prin serviciul Apple, doua mari lanturi de farmacii, Walgreens si CVS, urmeaza sa accepte in toate cele 15.000 de magazine pe care le au (insumate) cumparaturile folosind sistemul de plati al Apple. Ambele companii accepta deja platile prin intermediul tehnologiei NFC, asa ca parteneriatul cu Apple era unul cat se poate de logic. Nordstorm si, posibil, McDonald’s vor fi alti doi parteneri ai initiativei Apple, in timp ce emitatorii de carduri Visa, MasterCard si American Express ar fi acceptat deja sa colaboreze cu compania americana.
Sistemul celor de la Apple urmeaza sa permita posesorilor de iPhone sa cumpere produse din magazine fizice platind printr-o singura atingere pe ecran. Serviciul ar putea sa functioneze doar prin NFC, transmitand informatiile de plata de pe telefon catre terminalele de procesare a platilor ale magazinelor. Pentru efectuarea platilor, tehnologia s-ar putea folosi si alte tehnologii wireless, iar Touch ID urmeaza sa completeze intregul prin scanarea rapida a amprentei utilizatorului cu scopul aprobarii platii fara a mai fi nevoie de introducerea unor date cum ar fi PIN-ul, codul de securitate, etc.