Apple doreste sa “puna mana” si pe portofelul utilizatorilor, compania americana intentionand sa lanseze un sistem propriu de plati care sa fie adresat oricarui posesor de iPhone si nu numai. De-a lungul timpului oficialii Apple, inclusiv directorul general, Tim Cook, nu au fost deloc retinuti sa arate interesul companiei de a intra pe aceasta piata. In confirmarea stadiului avansat de dezvoltare a platformei vine o informatie publicata de 9to5Mac. Se pare ca firma americana este in discutii cu cateva lanturi mari de magazine de lux pe care incearca sa le convinga sa implementeze viitorul serviciu de plati. Citand surse care cunosc situatia, site-ul ne sugereaza faptul ca Apple discuta cu diferiti oficiali ai unor magazine care vand articole vestimentare de lux sau alte bunuri premium pentru a vedea care este interesul lor fata de lansarea unui astfel de serviciu si pentru a-i convinge sa adopte noua tehnologie pe care o dezvolta, in momentul in care ea va fi disponibila pe piata.
Serviciul de plati creat de catre Apple urmeaza sa fie integrat direct in dispozitivele cu iOS, permitand persoanelor sa isi foloseasca propriile iPhone-uri sau alte dispozitive (Apple) pentru a efectua cumparaturi de bunuri fizice atat de pe web, cat si din magazinele cu amanuntul. Totul ar putea avea in centru ID-urile Apple, compania din Cupertino anuntandu-ne recent ca exista peste 800 de milioane de conturi iTunes, iar majoritatea au asociat cate un card de credit. In prezent, clientii iTunes pot sa foloseasca propriile conturi doar pentru a efectua cumparaturi in magazinele iTunes (inclusiv iTunes Store, App Store si iBooks Store) precum si in unele magazine Apple. Ei bine, compania din Cupertino doreste sa extinda sistemul sigur de plati prin iTunes si la detailisti, pentru a oferi consumatorilor un sistem mai rapid, sigur si comod de a plati cumparaturile.
Problema lansarii unui astfel de serviciu ar fi modul in care comerciantii vor putea sa il adopte. Apple cauta impreuna cu detailistii o modalitate de a implementa un serviciu de plati unificat care sa poata fi folosit in mai multe outlet-uri cu amanuntul. Pentru ca majoritatea magazinelor privesc cu scepticism sistemul si mai ales modalitatile de implementare, Apple ii incurajeaza sa adopte sistemul iBeacons, ce ar putea avea un rol important in viitorul serviciu de plati pentru mobil, deoarece permite conectarea terminalelor la punctele de plata prin Bluetooth. Fiecare magazin are propriile practici privind platile si tranzactiile, asa ca Apple trebuie sa cerceteze (si asta ar face acum) si gaseasca o modalitate de implementare a unei solutii unice de plati.
De-a lungul timpului au aparut in presa multiple informatii legate de viitorul sistem de plati al Apple, dar anul acesta au fost mai multe ca niciodata. De la informatii pe surse din interiorul discutiilor si pana la declaratii interesante ale unor oficiali Apple, am aflat multiple mici detalii despre viitoarea platforma de plati. Avand in vedere numarul datelor si faptul ca deja se poarta discutii avansate cu anumiti comercianti importanti, sistemul de plati Apple si-ar putea face aparitia chiar in acest an, mai ales ca acum urmeaza ca toate terminalele cu iOS sa aibă Touch ID, o componenta extrem de utila care ar putea juca un rol esential in viitorul sistem de plati.