Ultima saptamana a fost incarcata nu doar cu informatii despre viitoarea generatie a iPhone, ci si cu multiple imagini obtinute din interiorul fabricilor partenere Apple in proiectul dezvoltarii noului dispozitiv. Una dintre informatiile care merita luate in seama vine de la analistul KGI Securities, Ming-Chi Kuo care a prezentat intr-o nota de cercetare mai multe informatii despre fiecare produs pe care urmeaza sa il lanseze Apple in anul 2014. Vorbind despre iPhone 6 si ecranul dispozitivului, analistul a reiterat o informatie pe care o stiam deja de cateva luni; anume ca iPhone 6 va avea un ecran cu o diagonala de 4,7 inch. El a mai adaugat ca rezolutia viitorului dispozitiv urmeaza sa fie de 1334 x 750 pixeli, adica iPhone 6 va avea in continuare cei 326 de pixeli per inch pe care orice iPhone incepand cu generatia a 4-a ii are.
Uitandu-ne in trecut la modul in care Apple a imbunatatit rezolutia ecranelor iPhone, vom observa ca trecerea de la iPhone-urile cu ecrane avand o rezolutie de 320 x 480 pixeli, la cele “Retina” de 640 x 960 pixeli a fost facuta prin dublarea rezolutiei liniare atat pe latime, cat si pe lungime. Acest lucru a insemnat ca toate aplicatiile pentru iPhone puteau rula pe ecranele Retina gratie dublarii pixelilor si afisarii la o calitate mai scazuta a tuturor elementelor pe intregul ecran. Desigur, Apple a obligat dezvoltatorii sa isi actualizeze aplicatiile pentru a afisa toate elementele la rezolutia completa a ecranului Retina, iar trecerea a fost una lenta dar nu a afectat in niciun fel utilizatorii. Atunci cand Apple a facut prima marire a ecranului iPhone, trecand de la diagonala de 3,5 inch la cea de 4 inch in cazul iPhone 5, ei nu au mai dublat rezolutia, ci doar au mai adaugat rezolutie verticala, un lucru permis de ecran care a fost doar lungit, nu si latit. Pentru a nu deforma interfata aplicatiilor, Apple a decis sa le afiseze la rezolutia pentru care au fost optimizate (640 x 960 pixeli), iar in spatiul de ecran ramas liber, sa adauge doua bare negre, care au disparut odata ce aplicatiile au fost optimizate pentru ecranul mai mare.
Trecand la iPhone 6 si al sau ecran de 4,7 inch, nu este exclus ca Apple sa mareasca rezolutia atat pe verticala, cat si pe orizontala pentru a umple intregul ecran, pastrand in acelasi timp cei 326 de pixeli per inch. Asta inseamna ca de la rezolutia iPhone 5, 1136 pe 640 pixeli, Apple ar putea duce ecranul iPhone 6 la 1334 x 750 pixeli pentru a pastra la aceeasi dimensiune toate elementele de pe interfata utilizator, afisand in acelasi timp spatii mai mari si mai multe elemente pe ecran. In conceptul de mai sus, un designer si-a imaginat cum ar putea arata ecranul de pornire al iPhone 6 daca Apple ar largi ecranul fara a dubla numarul de pixeli. Desi distanta mai mare intre pixtograme este posibila datorita largirii ecranului, imi vine destul de greu sa cred ca va mai fi adaugat inca un rand de iconite avand in vedere ca pe ecranul mare al iPad sunt afisate, la fel ca si pe iPhone 5, 5 randuri de pictograme + dockul.
Un alt designer si-a imaginat cum ar putea arata pe ecranul iPhone 6 aplicatiile neoptimizate pentru noua rezolutie, asa ca a creat capturile de ecran din imaginile de mai jos. El considera ca pe un ecran de 4,7 inch Apple ar putea alege ca dispozitivul sa afiseze aplicatiile neoptimizate la rezolutia actuala, in centrul ecranului, iar in spatiul ramas, o rama neagra. In versiunea unei aplicatii optimizate, creatorul capturii de ecran ne arata ca ecranul poate afisa mai multe elemente de aceeasi dimensiune precum in cazul ecranelor mai mici.
Desi marirea rezolutiei pentru a ocupa ecranul este plauzibila, nu putem exclude nici posibilitatea dublarii numarului de pixeli ( 2272 x 1280 pixeli). Afisarea unei rame intregi pentru aplicatiile neoptimizate si asteptarea dezvoltatorilor pentru a-si optimiza titlurile nu ar fi cea mai buna alegere, asa ca adoptarea strategiei din urma cu patru ani – a dublarii rezolutiei si afisarii aplicatiilor neoptimizate pe intreg ecranul la o rezolutie dublata – ar fi o solutie ce ar multumi pe toata lumea. In cele din urma ramane de vazut ce solutie va adopta Apple si cum va ajuta dezvoltatorii sa isi optimizeze aplicatiile pentru noul ecran.